نقش کردها در انتخابات آینده ترکیه

سرویس جهان- وزیر اسبق خارجه ترکیه می گوید با توجه به رای قابل توجه جامعه کرد های ترکیه، آنها می توانند در انتخابات آینده شهرداریهای کشور نقش مهمی ایفا کنند.

به گزارش کردپرس، یاشار یاکیش، وزیر خارجه اسبق ترکیه و از بنیانگذاران حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، با اشاره به برگزاری انتخابات شهرداریهای ترکیه در 31 مارس 2024 معتقد است نباید نقش کردها در این انتخابات را دست کم گرفت.

او در یادداشتی که در نشریه عرب نیوز منتشر کرده، گفته است کردهای ترکیه عامل مهمی در انتخابات بویژه انتخابات شهرداریهای این کشور هستند زیرا آنها در انتخابات 2019 در انتخاب شهردار اپوزیسیون برای دو کلان شهر ترکیه نقش مهمی ایفا کردند.

وزیر خارجه اسبق ترکیه در ادامه با اشاره به این که کردها بین 12 تا 15 درصد رای دهندگان ترکیه را تشکیل می دهند و به شدت وجهه سیاسی دارند، گفت آنها می توانند در این انتخابات سرنوشت ساز باشند.

او تاکید کرد که کردها در تجمعات شهرهای بزرگ ترکیه فعال هستند.

یاشار یاکیش معتقد است هنوز هم اردوغان تمایل دارد از دست راست گرایان افراطی وابسته به حزب حرکت ملی خلاص شود و کردهای معتدل را جذب کند اما می داند که رای کردها نمی تواند جای خالی راست گرایان را به اندازه کافی برای او پر کند.

کد خبر 2764261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha