نمره شورای شهر و شهرداری ایلام تاکنون قابل قبول نیست

سرویس ایلام - امام جمعه ایلام در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر با اشاره به اینکه کارهای مربوط به حوزه خدمات شهری بسیار مهم است، افزود: مردم از اعضای شورای شهر و شهرداری انتظار دارند متناسب با مشکلات اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار با اشاره به اینکه کارهای خوبی انجام شده ولی مشکلاتی نیز وجود دارد، افزود: انتظار مردم از شهرداری و شورای شهر در حوزه خدمات شهری بیش از این است.

وی تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری خود را درگیر حاشیه نکنند و نسبت به افزایش خدمات رسانی اهتمام داشته باشند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مردم می‌پرسند آورده شورای شهر و شهرداری چه بوده است؟ عنوان کرد: درآمد شهرداری های استان بسیار پایین است و دغدغه مسئولان و انرژی آنها برای پرداخت حقوق کارگران متمرکز شده است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ورودی شهرها از اهمیت فوق‌العاده‌ای در قضاوت هاست، افزود: ورودی های شهر ایلام در بحث زیباسازی نیازمند توجه است.

وی گفت: زمینه تفریح و نشاط در شهر ایلام برای مردم فراهم شود، این مسئله نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: ظاهر شهر باید طوری طراحی شود برای افرادی که تازه وارد شهر ایلام می شوند، جذبه داشته باشد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه تحقق اهداف فرهنگی جزو وظایف مهم شهرداری است، افزود: اولین بحث در نظافت شهر به خود مردم برمی گردد، بخش دیگر بر عهده شهرداری است.

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی شهر ایلام بحث زباله گردها هستند، این مسئله دردآور است، باید تفکیک زباله از منزل صورت گیرد که درآمدزایی دارد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مساجد ورودی شهر ایلام نیازمند ساماندهی هستند، عنوان کرد: میدان میوه تره و بار از دیگر نیازهای اصلی شهر ایلام است، چرا باید میوه ایلام گران تر از سایر استان ها باشد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار اضافه کرد: در ایلام قیمت مصوب در بحث میوه و تره بار وجود ندارد، این مسئله نشان می دهد نظارت دقیقی بر بازار وجود ندارد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: دلالی از دیگر مشکلات حوزه گرانی میوه در استان است، این ضعف مدیریت است، سالهاست قرار بوده میدان تره و بار در مرکز استان ساخته شود ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی با اشاره به مشکلات ترافیک شهر ایلام، عنوان کرد: دست فروش های میدان ۲۲ بهمن باید ساماندهی شوند.

او گفت: ساخت پارکینگ طبقاتی از راهکارهای اصلی برای مشکل ترافیک شهر ایلام است.

امام جمعه بیان کرد: چرا اصنافی مثل بنگاه های خودرو، جوشکاری ها و دیگر اصناف که قرار بود از شهر خارج شوند، هنوز اجرایی نشده است؟

وی تصریح کرد: سد معبر مغازه ها یکی از مشکلات بزرگ در پیاده‌روهای شهر است، مدیریت شهری باید این مسائل را حل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار بیان کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز جز اینکه ضعف مدیریت است، هیچ دلیل دیگری ندارد.

وی افزود: کسی که اضافه بنا دارد از اول کار باید جلوی آن را گرفت، عده ای دور زدن  قانون در بحث اضافه بنا را به خوبی یاد گرفته اند.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی آدم با شهامت می خواهد که از آن جلوگیری کند.

وی گفت: در حاشیه شهر نیز ساخت و سازهای غیرمجاز وجود دارد، حاشیه شهر باید مدیریت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار عنوان کرد: ساخت و سازها در حاشیه رودخانه نیز وجود دارد، این مسئله باید کنترل شود.

وی گفت: ساماندهی تکدی گری ها و معتادان در شهر ایلام نیز بخشی از آن به شهرداری برمی‌گردد.

امام جمعه ایلام با اشاره به مسئله سگ های ولگرد از دیگر اولویت‌های شهرداری باید باشد، افزود: این مسئله در حوزه بهداشت شهر بسیار مهم است.

وی گفت: کارخانه بازیافت زباله از نیازهای اصلی شهر ایلام است، این مسئله نیز باید در اولویت کاری شهرداری و شورای شهر قرار گیرد.

وی اظهار کرد: نمره شورای شهر و شهرداری تاکنون قابل قبول نیست، نیاز است برای مشکلات حوزه شهری ایلام برنامه ریزی لازم از سوی شهرداری و شورای شهر صورت گیرد.

وی افزود: شرایط شهر ایلام باید در بخش های مختلف تغییر کند، کارهای جدی در بحث مشکلات مردم انجام شود.

امام جمعه ایلام بیان کرد: برای جلوگیری و پیشگیری از سیلاب نیز باید زیرساخت‌های شهری تقویت شود.

کد خبر 2763631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha