جان هواداران و اعضای HDP در اقلیم کردستان  در معرض تهدید میت است

سرویس ترکیه - دفتر نمایندگی HDP در اقلیم کردستان عراق امروز اعلام کرد که آنها تحت نظارت میت هستند و جان هواداران و اعضای آنها در معرض تهدید این سازمان قرار دارد.

به گزارش کردپرس، دفتر نمایندگی حزب دموکراتیک خلق‌ها(HDP) در اقلیم کردستان عراق امروز اعلام کرد که جان هواداران و اعضای آنها در معرض تهدید سازمان اطلاعات ملی ترکیه(MIT) قرار دارد و تحت نظارت میت قرار دارند.

به نوشته شبکه روناهی، دفتر نمایندگی HDP در اربیل کردستان عراق، یک اطلاعیه عمومی را در مورد تهدیدها و فشارهای میت بر جان اعضا و هواداران آنها منتشر کرد.

این اطلاعیه توسط «بریتان گونش» نماینده HDP در اربیل قرائت شد.

بریتان گونش با بیان اینکه اعضا و حامیان آنها به دلیل حضور MIT ترکیه در منطقه در ناامنی قرار دارند و گفت: «کردهای کردستان ترکیه به دلیل تهدیدات و خطرات میت ترکیه به اقلیم کردستان پناه برده‌اند اما اکنون در اقلیم کردستان نیز تهدیدات میت علیه آنها ادامه دارد».

گونش اظهار داشت که در ۲۹ اکتبر چندین تن مرکز آنها را زیر نظر داشته‌اند و افزود: « آن افراد سعی داشتند به مرکز HDP حمله کنند و اعضای آن را به قتل برسانند اما نقشه‌های آنها شکست خورد.»

بریتان گونش در ادامه یادآور شد که حفظ جان اعضای و حامیان HDP در اقلیم کردستان بر عهده دولت اقلیم کردستان است و افزود: «دولت اقلیم کردستان باید توطئه گران پشت این اقدامات را شناسایی و مجازات کنند.»

گونش در پایان از «سازمان ملل متحد»، «سازمان‌های حقوق بشر» و احزاب مرتبط خواست که اجازه ندهند جان پناهندگان سیاسی در معرض تهدید و به خطر افتادن قرار گیرد.

کد خبر 2762911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha