نامزد حزب دمکرات کردستان در کرکوک: در تلاش هستیم تا پست استانداری را دوباره به دست آوریم

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ یکی از نامزدهای دمکرات کردستان اعلام کرد برداشتن پوسترها و تصاویر آن‌ها امری طبیعی است و آنها با دیگر احزاب کردی برای کسب دوباره پست استانداری همکاری و فعالیت می‌کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری روداو، اسما حسن، معروف به اسما امین، نامزد شماره چهار در لیست ۱۹۷ حزب دمکرات کردستان در کرکوک، روز یکشنبه ۲۰۲۳/۱۱/۵ در خصوص کندن و پاره کردن پوستر و تصاویر آنها در کرکوک به رووداو گفت: « بروز چنین اتفاقاتی در طول مبارزات انتخاباتی طبیعی است این امر نه تنها برای حزب دمکرات کردستان بلکه برای همه احزاب دیگر نیز اتفاق می‌افتد.»

اسما امین افزود ما هیچ کس را مقصر نمی دانیم این شهر شامل کرد، عرب، ترکمن و همه مذاهب است افراد جدیدی هم به شهر آمده‌اند حشد الشعبی در شهر است عرب های وارداتی زیادی در شهر هستند. علاوه بر اینها دشمنان زیادی هم داریم.

وی در ادامه اظهار داشت شورای استان کرکوک ۱۵ کرسی دارد. ما امیدواریم که کردها کمتر از ۱۰ کرسی کسب نکنند حتی اگر ما ۱۰ کرسی را کسب نکنیم اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان ۸ کرسی را کسب خواهند کرد تلاش خواهد شد که پست استانداری را نیز دوباره به دست بیاوریم.

شورای استان کرکوک که شامل ۱۵ کرسی و یک کرسی اقلیتهای مسیحی است احزاب کُرد در آن با ۵ لیست جداگانه در انتخابات شرکت می‌کنند: اتحادیه میهنی کردستان و حزب کمونیست کردستان با ائتلاف «کرکوک قدرت و اراده ماست» با شماره ۱۴۲حزب دمکرات کردستان با لیست شماره ۱۹۷ اتحاد اسلامی کردستان و جماعت عدالت کردستان با ائتلاف «مشعل کرکوک» با لیست شماره ۱۶۳حزب سوسیال دمکرات کردستان با لیست شماره ۲۰۲ و جنبش نسل نو با لیست شماره ۱۶۷ شرکت می کنند.

در انتخابات شورای استان کرکوک در سال ۲۰۰۵ که دارای ۴۱ کرسی بود، لیست «برادری کرکوک » که یک لیست کردستانی بود  با کسب ۲۶ کرسی، باعث اعطای پست استانداری به کُردها  شد.

مبارزات انتخاباتی شوراهای استانی عراق از روز چهارشنبه  ۲۰۲۳/۱۱/۱ آغاز شده است این انتخابات از سال ۲۰۰۳ تاکنون سه بار برگزار شده است، اما  تنها یک بار در کرکوک آن هم در سال ۲۰۰۵ برگزار شده است.

کد خبر 2762879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha