ترکیه در تلاش برای آزادسازی بیش از ۱۰ هزار عضو داعش از زندان‌های کردستان سوریه است

سرویس سوریه - «صالح مسلم» رئیس مشترک PYD با اشاره به حملات اخیر ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه اعلام کرد که دولت ترکیه در تلاش است تا بیش از ۱۰ هزار عضو زندانی داعش را از زندان‌های این منطقه آزاد کند.

به گزارش کردپرس، «صالح مسلم» رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) در مصاحبه‌ای ضمن اشاره به حملات اخیر ترکیه اعلام کرد که دولت ترکیه در تلاش است تا بیش از ۱۰ هزار عضو زندانی داعش را از زندان‌های شمال و شرق سوریه آزاد کند.

به نوشته آژانس خبری شارپرس، «صالح مسلم» رئیس مشترک PYD اظهار داشت که ترکیه اویغورها را از چین آورده و در مناطق تحت تصرفش در شمال و شرق سوریه به ویژه در عفرین اسکان داده است.

صالح مسلم افزود: « ترکیه با تخریب زیرساخت‌ها و پروژه‌های خدماتی قصد دارد مردم را نابود کند و بین مردم و مدیریت خودگردان درگیری ایجاد کند.»

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد که آنچه که مردم را در آرامش و امنیت نگه می‌دارد زیرساخت‌ها و اقتصاد است، بنابراین دولت ترکیه زیرساخت‌ها و اقتصاد را هدف قرار داده تا مردم را به مهاجرت از منطقه وادار کند.

وی تصریح کرد که ترکیه در تلاش است تا زندان‌های زندانیان داعش را ویران کند و هسته‌های داعش همچنان با ترکیه در تماس هستند و ترکیه از آنها حمایت تسلیحاتی و مادی می‌کند.

وی در پایان گفت: «در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۲ هزار اسیر داعش در زندان‌های شمال و شرق سوریه حضور دارند و ترکیه در حال تلاش برای حمله به این مناطق چه در قامشلو و چه در هر جایی که اسیران داعش حضور دارند است تا فرصتی را برای فرار آنها فراهم کند.»

کد خبر 2762870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha