خطر گسترش حملات ترکیه در اقلیم کردستان و شمال شرق سوریه

سرویس جهان- موسسه امنیتی بحران 24 از احتمال ادامه عملیات نظامی ترکیه در مناطق تحت کنترل کردها در عراق و سوریه طی ماههای آینده خبر داد.

به گزارش کردپرس، موسسه بحران 24 در تحلیل خود از وضعیت امنیت در اقلیم کردستان عراق و منطقه تحت کنترل کردهای سوریه هشدار داد ممکن است در ماه آینده عملیات نظامی ترکیه در این مناطق ادامه و یا گسترش پیدا کند.

این موسسه همچنین از احتمال مقابله به مثل نیروهای کرد سوریه با استفاده از خمپاره و راکت در مناطقی در ترکیه مانند شانلی اورفا، دیاربکر و غازی آنتپ خبر داده است.

بحران 24 هشدار داده است در صورت ادامه عملیات ترکیه علیه پ.ک.ک در اقلیم کردستان و کردهای سوریه، ممکن است پ.ک.ک و کروههای وابسته به آن نیز دست به عملیات های انتقام جویانه در داخل شهرهای ترکیه بزنند. هر چند توانایی این گروهها برای انجام عملیات در داخل ترکیه تقلیل یافته است.

این موسسه همچنین احتمال داده است ترکیه بخواهد در داخل مناطق کردنشین خود نیز اقدام به تحرکات نظامی سنگین کرده و یا نیرو و تجهیزات به مناطق کرنشین عراق و سوریه منتقل کند که در این صورت ممکن است اعتراضات گسترده ای ایجاد شود.

بحران 24 مناطق کردنشین عراق، سوریه و ترکیه را به دلیل تحرکات نظامی ترکیه ناآرام توصیف کرده و هشدار داده است ممکن است در برخی مناطق تنش و آشوب ایجاد شود.

کد خبر 2762696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha