اهداف ترکیه از حملات هوایی به کردهای سوریه

سرویس جهان- رییس شورای دموکراتیک شوریه معقتد است هدف اصلی ترکیه از حمله به کردهای سوریه فروپاشی ائتلاف مبارزه با داعش، بیرون راندن کردها از شمال شرق سوریه و تغییر بافت جمعیتی در این مناطق است.

به گزارش کردپرس، الهام احمد، رییس شورای دموکراتیک سوریه، بازوی سیاسی نیروهای دمکراتیک سوریه به رهبری کردها، پیامدهای حملات هوایی ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را وحشتناک خواند.

او در مصاحبه با انستیتو کردیش پیس در واشنگتن، هشدار داد ترکیه به دنبال اجرای برنامه های خطرناکی در شمال و شمال شرق سوریه است. الهام احمد تاکید کرد ترکیه به دنبال اجرای برنامه تغییر بافت جمعیت در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه است.

مسئول مشترک شورای دموکراتیک سوریه هشدار داد حملات ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه که از سوی ائتلاف به رهبری آمریکا نادیده گرفته می شود، راه را برای فعالیت بیشتر داعش در این مناطق و تلاش این گروه برای آزادی زندانیان این گروه از زندان های تحت کنترل نیروهای کرد سوریه باز می کند.

او با اشاره به این که ترکیه در حملات هوایی اخیر خود بیشتر زیرساخت های حیاتی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را هدف قرار داده، هدف از این کار را فلج کردن خدمت رسانی به مردم و مختل کردن تبادلات اقتصادی میان همه قسمت های مختلف سوریه دانست.

این مقام ارشد کرد سوریه از بی تفاوتی مشهود آمریکا نسبت به حملات ترکیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد و گفت آمریکا تهدیدهای ترکیه را نادیده می گیرد.

 الهام احمد هشدار داد ترکیه به دنبال ایجاد تفرقه میان ائتلاف به رهبری آمریکا و نیروهای کرد داعش است تا زمینه تضعیف هرچه بیشتر نیروهای کرد سوریه را فراهم کند.

کد خبر 2762427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha