مظلوم کوبانی: آمریکایی ها فقط از خودشان محافظت می کنند

سرویس جهان- فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه ضمن انتقاد از انفعال آمریکا در برابر حملات هوایی ترکیه گفت: آمریکایی ها هیچ کاری برای محافظت از کردها در برابر ترکیه ندارند بلکه تنها از خودشان محافظت می کنند.

به گزارش کردپرس، مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه، موضع آمریکا در برابر حملات ترکیه به مناطق کردنشین سوریه را سست، انفعالی و ضعیف توصیف کرد.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: ترکیه در حملات هوایی اخیر به نیمی از تاسیسات زیربنایی مانند نفت و برق منطقه تحت کنترل کردهای سوریه آسیب رسانده و دهها زیرساخت مهم مانند زیرساخت تامین گاز و نیروگاه را هدف قرار داده است.

فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه با بیان این که آمریکا قادر به متوقف کردن حملات هوایی ترکیه نبوده از عملکرد این متحد خود انتقاد کرد.

او تاکید کرد که موضع آمریکا در برابر حملات هوایی ترکیه ضعیف بوده و تنها واکنش آنها به این حملات، محافظت از خود در برابر آن بوده است.

فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه با اشاره به این که ترکیه به صورت مستقیم نیروهای دموکراتیک سوریه را هدف قرار نداده، گفت: ترکیه می خواهد با از بین بردن تاسیسات و منبع درآمد منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، کردهای سوریه آنها را از بین ببرد.

مظلوم کوبانی از نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا و روسیه در سوریه خواست، ضمن متوقف کردن حملات ترکیه، نسبت به بازسازی و ترمیم تاسیسات آسیب دیده بر اثر حملات هوایی ترکیه اقدام کنند.

کد خبر 2761839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha