اختصاص ۱۰۹ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه روستاهای کردستان

فرماندار شهرستان سنندج توسعه روستایی را یکی از راهبردهای اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در همین راستا ۱۰۹ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش های بهداشت و درمان، آب شرب و فاضلاب و بخش کشاورزی روستاهای کردستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش کرد پرس، حسن عسکری در مراسم روز ملی روستا در روستای کلکان بخش مرکزی سنندج، با تبریک ایام ماه ربیع  الاول با اشاره به اینکه پیامبر اسلام با اخلاق حسنه تمام دنیا را فتح کرد، گفت: امروز بشریت با سرلوحه قرار دادن تعالیم اسلام و پیامبر اکرم(ص) به سوی رستگاری پیش خواهد رفت.

وی حمایت از روستا را یک راهبرد و استراتژی عنوان کرد و افزود: در ۲ سال گذشته در راستای توسعه زیرساخت های روستاهای شهرستان اعتبارات خوبی تخصیص داده شد و کارهای اساسی صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان سنندج درآمدزایی برای روستائیان و اقتصاد پایدار روستا را مهم عنوان کرد و اظهار کرد: با آباد کردن روستاها و  تقویت اقتصاد روستاییان از مهاجرت و حاشینه نشینی در شهر  جلوگیری می شود، زیرا حاشینه نشینی خاستگاه اصلی آسیب های اجتماعی است و ارزش های اخلاقی در روستاها بیشتر از این نقاط است.

عسکری در ادامه با ارائه ی گزارشی از میزان تخصیص بودجه های عمرانی برای توسعه زیرساخت های روستاها شهرستان، ادامه داد: در سال جاری ٩۶ میلیارد تومان اعتبار برای راهداری در نظر گرفته شده که تاکنون ١٧ گیلومتر از راه های روستایی آسفالت شده است.

وی از تخصیص ١۴ میلیارد تومان اعتبار برای بخش بهداشت و درمان، ٨۵ میلیارد تومان برای آب شرب و فاضلاب بهداشتی و ١٠ میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی در روستاهای شهرستان سنندج خبر داد.

کد خبر 2761715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha