حاکمیت کنونی اقلیم کردستان نسبت به وضعیت معیشتی مردم احساس مسئولیت نمی‌کند/ بی وجدانی بزرگی در پشت پرده پرداخت حقوق است

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ یکی از نمایندگان اسبق پارلمان کردستان با انتشار فایل ویدیویی از اعلام لیست حقوق کارمندان دولت خبر داد و افزود با توجه با اینکه در پشت پرده این لیست سناریوهای مفتضحی نهفته است بنابراین لازم است همه ما و کارمندان اقلیم کردستان در این باره با صدای بلند اعلام موضع کنیم.

به گزارش کردپرس، «علی محمد صالح» نماینده سابق پارلمان کردستان در فایل ویدیویی که در شبکه اجتماعی tik tok منتشر کرد اظهار داشت که دولت اقلیم کردستان نخست پولی را که از عراق دریافت کرده است می خواهد در میان مردم به مدت ۱۲ روز توزیع کند این پول فقط شامل مبلغی می‌شود که عراق ارسال کرده است، آنها می‌توانند این پول را به جای ۱۲ روز در ۲ روز پرداخت کنند البته این امر هم برنامه‌ریزی شده چون می‌خواهند بعدا مردم دیگر پولی طلب نکنند، سپس به هیچ عنوان از درآمدهای داخلی و درامدهای حاصل از فروش نفت خام و پالایش شده و تولیدات نفتی استفاده نکرده‌اند در حالیکه درامدهای داخلی سلیمانیه  براساس اسناد و مدارکی که خود منتشر کرده‌اند تنها در ماه گذشته ۱۰۴ میلیارد دینار بوده است.
وی افزود مجموع کل درامدهای داخلی دولت اقلیم کردستان علاوه بر درآمدهای حاصل از فروش نفت، ۳۳۰ میلیارد دینار بوده است چون در حال حاضر در همه پالایشگاههای اقلیم کردستان اعم از دوکان، کار، لاناس و... نفت پالایش می‌شود پس سرنوشت این پولها چه می‌شود؟
علی محمد صالح در ادامه خطاب به مسئولین دولت اقلیم کردستان اظهار داشت نفت اقلیم کردستان در حال حاضر به صورت تن و به ازای هرتن ۳۰۰ دلار به فروش می رود حال اگر شما ۵۵ هزار بشکه نفت به اقلیم کردستان تحویل داده‌اید در عوض حدود ۶۰۰ میلیارد دینار دریافت کرده‌اید پس ۳۵۰ هزار بشکه‌ای که در اختیار دارید هیچگونه درآمدی برای شما نداشته است!؟ پس چه بر سر ۳۳۰ میلیارد دینار حاصل از درآمد داخلی آمد؟ این امر قابل قبول و باور کردنی نیست. بلکه ستم بزرگی است که از سوی حاکمیت اعمال می‌شود و نشان دهنده آن است که حاکمیت موجود به وضعیت معیشتی مردم بی اهمیت می‌نگرد و نسبت به آن بسیار بی توجه است از این رو ضروری است که همه با صدای رسا در خصوص این موضوع موضع‌گیری کنیم.

کد خبر 2761544

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha