دادگاه عمومی بخش اورامان در آینده نزدیک افتتاح می شود

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم شهرستان سروآباد در آینده نزدیک دادگاه عمومی بخش اورامان افتتاح خواهد شد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در جریان بازدید از حوزه قضایی سروآباد، گفت: از مهمترین اهداف دستگاه قضایی استان، اجرای برنامه عملیاتی سال جاری است که برآیند سند تحول و تعالی قضایی است و ضروری است که تا قبل از پایان سال، نتیجه اقدامات در حوزه های مختلف محقق شود.

وی اظهار کرد: در معاونت راهبردی قوه قضاییه اجرای برنامه عملیاتی به صورت جدی پیگیری می شود که در این راستا به فراخور استان ها، اعتبارات مصوب تخصیص داده شده تا به هدف مطلوب رسیده و در پایان سال حوزه های قضایی کشور در این خصوص رتبه بندی خواهند شد.

رئیس کل دادگستری کردستان افزود: برنامه عملیاتی دارای سرفصل های متعددی است که برای هر یک از بخش های دستگاه قضایی وظایفی را تعیین کرده و بر همین اساس رسیدگی به پرونده های قضایی نباید مشمول مرور زمان نامتعارف قرار گیرد و به پرونده های موسوم به معوق و مُسن تبدیل شود و در این میان، تلاش و اهتمام تمامی قضات و کارکنان اداری در شعب برای کاهش موجودی پرونده ها، ضروری است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در همین راستا معاونت های مختلف در دادگستری استان موظف شده اند تا با جدیت در حوزه های تحت تصدی خود ورود کرده و با رفع موانع موجود در جهت اجرایی کردن دقیق این برنامه عملیاتی، اقدام کنند.

وی یادآور شد: وضعیت مطلوب شعب و پرونده ها و همچنین رضایت ارباب رجوع در دادگستری سروآباد، موید عملکرد مثبت و قابل قبول کارکنان قضایی و اداری این شهرستان است و امیدواریم تا با تلاش و خلوص نیت بیشتر در جهت ایجاد افزایش رضایتمندی عمومی از دستگاه قضایی گام برداریم.

رئیس کل دادگستری کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم رعایت انصاف در برخورد قضات و کارکنان دادگستری استان با مردم تاکید کرد و بیان کرد: مردم، دستگاه قضایی را بعنوان آخرین پناهگاه خود در احقاق حق می دانند و کارکنان دادگستری استان باید با رفتار شایسته و درخور شأن خدمت در مجموعه دستگاه قضایی ، مردم را یاری کنند.

حجت الاسلام حسینی گفت: در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم شهرستان سروآباد در آینده نزدیک دادگاه عمومی بخش اورامان افتتاح خواهد شد.

کد خبر 2761237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha