افزایش 10 صدری صادرات غیرنفتی کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ بهزاد باباخانی گفت: ایز ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیارد و ۱۶۸ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۹۶۰ دلار کالا با وزن پنج میلیون و ۳۲۴ هزار و ۸۷۱ تُن از گمرکات استان صادر شده است که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش کردپرس معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه، افزود: در این مدت ارزش صادرات گاز طبیعی یک میلیارد و ۷۷۴ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۲۱۷ دلار با حجم هفت میلیون و ۷۸۷ هزار و ۴۵۹ متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد بیشتر شده است.وی واردات

قطعی از گمرکات استان را ۵۶ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۱۷۲ دلار با وزن ۱۹ هزار و ۶۴۸ تُن عنوان کرد که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۳ درصدی را شامل می‌شود.

باباخانی افزود: کالاهای اظهاری هر گمرک از حیث ارزش دلاری به نحوی است که ۴۲ درصد در مرز پرویزخان، ۳۹ درصد کرمانشاه، ۱۵ درصد مرز خسروی و چهار درصد مرز شوشمی را شامل می‌شود.

معاون استاندار در خصوص فعالیت صرافی در مرزها گفت: تاسیس یک صرافی ۱۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برای بانک ها در برخی مرزها به صرفه نیست با این حال قرار است براساس تصمیماتی که شورای پول و اعتبار اتخاذ می‌کند و با نظارت بانک مرکزی، به برخی از صرافی ها داده شود تا در مرزها باجه‌ای دایر کنند.

کد خبر 27612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha