نیروهای ترکیه 60 پایگاه نظامی  را در مناطق شمالی عراق، در اختیار دارند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – عضو اتحادیه میهنی کردستان ضمن درخواست از بغداد برای پایان دادن به حملات و تجاوزات ترکیه به خاک عراق، گفت: نیروهای ترکیه 60 پایگاه نظامی را در مناطق شمالی عراق، در اختیار دارند.

به گزارش کردپرس، برهان شیخ رئوف، در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با بیان اینکه نیروهای اشغالگر ترکیه دو فرودگاه نظامی را که یکی از آنها در بعشیقه واقع است را برای انجام عملیات نظامی  تصرف کرده اند، افزود: اقدامات ترکیه در عراق بسیارگسترده است و نمی توان دربرابر آنها سکوت کرد.

برهان شیخ رئوف تصریح کرد که نیروهای اشغالگر ترکیه به بهانه داشتن توافقنامه امنیتی با عراق، باپهپادهای خود به عمق 300 کیلومتری خاک عراق رسیده اند و 60 پایگاه نظامی را در مناطق شمالی عراق، در اختیار دارند.

وی با اشاره به اینکه درعملیات اخیر ترکیه برخلاف بهانه‌های واهی این کشور، تعدادی ازشهروندان بی سلاح و جنگل‌ها و روستاهای مرزی هدف قرارگرفته اند، بر لزوم تحرک دولت فدرال برای پایان دادن به حملات و تجاوزات ترکیه به خاک عراق تاکید کرد.

 گفتنی است که فاضل ابورغیف، کارشناس امنیتی و راهبردی عراقی، پیشتر در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با انتقاد از عملکرد وزارت امور خارجه عراق در خصوص موضوع تدام بمباران‌ مناطقی درشمال عراق ازسوی ترکیه، خاطرنشان کرد در تهاجم نیروهای ترکیه به مناطق شمالی عراق، طی چهار سال گذشته بیش از 4000 منطقه بمباران شده اند.

نیروهای ترکیه به حملات مکررخود به شمال عراق به بهانه مبارزه با حزب کارگران کردستان(پ. ک.ک) بدون هیچگونه واکنش یا اقدامی از سوی دولت مرکزی همچنان ادامه ادامه می دهند.

کد خبر 2760220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha