سوء استفاده رهبران کرد عراق از نیروهای پیشمرگ

سرویس جهان- جاناتان لرد معتقد است برخی رهبران کرد عراق از نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان برای منافع خود سوء استفاده می کنند.

به گزارش کردپرس، جاناتان لرد، از مشاوران سابق دولت آمریکا و پژوهشگر اندیشکده نیو امریکن سکیوریتی، یکی از عوامل تضعیف نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان را سوء استفاده برخی رهبران کرد این منطقه از این نیروها دانست.

او از این که نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق در کنترل کامل دو حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی قرار دارند، انتقاد کرده است. این پژوهشگر آمریکایی بر لزوم ایجاد اصلاحات واقعی در وزارت پیشمرگ و ساماندهی این نیروها تاکید کرده است.

در یادداشت این پژوهشگر که در وبسایت نیو امریکن سکیوریتی منتشر شده، یکی از ضعف های اصلی نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان وابستگی سیاسی این نیروها عنوان شده است.

او از نارضایتی برخی قانونگذاران آمریکا در کنگره و سنا، از نحوه تخصیص بودجه و کمک های مالی و نظامی به نیروهای عراقی از جمله نیروهای پیشمرگ خبر داد و نسبت به قطع سهم نیروهای پیشمرگ هشدار داد.

 او برخی رهبران کرد عراق را متهم کرده است که از نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در راستای تحکیم قدرت خود سوء استفاده می کنند.

این پژوهشگر آمریکایی تاکید کرده است که نیروهای پیشمرگ فقط باید به فرماندهان و مقامات حکومتی و نه حزبی پاسخگو باشند و این نیروها باید از سیطره حزبی خارج شوند.

کد خبر 2759902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha