خطر کاهش کمک های مالی آمریکا به نیروهای کرد عراق

سرویس جهان- یک کارشناس مسائل کردها از احتمال کاهش کمک های مالی ماهانه آمریکا به نیروهای پیشمرگ در صورت عدم التزام اقلیم کردستان به ساماندهی نیروهای نظامی خبر داد.

به گزارش کردپرس، بر اساس یادداشت تفاهم میان اقلیم کردستان و آمریکا، واشنگتن ماهانه 20 میلیون دلار برای تامین حقوق نیروهای پیشمرگ وابسته به وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان پرداخت می کند. آمریکا این کمکها را در ازای التزام دولت اقلیم کردستان به ساماندهی نیروهای پیشمرگ و انحلال یگانهای وابسته به احزاب پرداخت می کند.

 اما یکی از کارشناسان مسائل کردها هشدار داده است که در صورت عدم اجرای برنامه ایجاد اصلاحات در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق و ساماندهی نیروهای کرد، احتمال کاهش این کمکها وجود دارد.

وینثروب راجرز، کارشناس مسائل کردها در یادداشتی که پیرامون روند ایجاد اصلاحات در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان در وبسایت نشریه اندیشکده خاورمیانه منتشر کرده، از عدم رضایت کشورهای غربی، بویژه آمریکا از روند اجرای ساماندهی نیروهای پیشمرگ خبر داده است.

 او به نقل از منابع نظامی گفته است احتمال دارد آمریکا کمک های ماهانه خود به نیروهای کرد عراق را از 20 میلیون دلار به 15 میلیون دلار کاهش دهد.

این کارشناس مسائل کردها تاکید کرده است که مقامات آمریکایی به مقامات کرد عراق هشدار داده اند در صورت ادامه روند فعلی، از فصل پاییز، کاهش کمک های مالی واشنگتن به وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان آغاز خواهد شد.

ونثروب راجرز همچنین از احتمال کاهش سطح روابط کشورهای غربی با احزاب کرد حاکم بر اقلیم کردستان، به دلیل عدم توجه این احزاب به تعهدات خود خبر داده است.

کد خبر 2759666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha