اجلاس منطقه ای وحدت، فرصتی برای دستیابی به امت واحده اسلامی

سرویس آذربایجان غربی- دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: اجلاس منطقه ای وحدت، زمان اقدام و برنامه عملیاتی برای دستیابی به طرح مفهومی امت واحده اسلامی است تا دیپلماسی نخبگانی را به سطح دیپلماسی مردمی و عمومی برسانیم.

به گزارش کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری امروز در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی ضمن قدردانی از مسئولین آذربایجان غربی، به تشریح طرح مفهومی امت واحده اسلامی در پنج لایه پرداخته و افزود: با محقق شدن مراحل این طرح، اتحادیه کشورهای اسلامی تاسیس خواهد شد.

اوبا اشاره به اینکه ما نقائص و کاستی‌هایی در درون جامعه اسلامی داریم که دشمن از آن بهره برداری کرده و پروژه تفرقه خود را پیش می برد، اظهار کرد: از جمله این نقائص، افراط‌گرایی و تکفیر در بین مذاهب بوده و مختص یک مذهب نبوده و باید جلوی آن را گرفت و در چنین کنفرانس هایی اثبات کنیم که ایمان به یگانگی خدا و محبت به اهل بیت(ع) برای مسلمان بودن کفایت می کند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه رقابت باید موجب تقویت کشورهای اسلامی شود، افزود: اسلام آزادی را در حد حدود الهی قبول دارد و باید با تفکر لیبرالیسم فردگرایی که توسط آمریکا و اذنابش ترویج شده و مفهوم آزادی را خلاف واقع و به طور افراطی رواج می‌دهد، مقابله کرد.

سومین اجلاس منطقه‌ای کنفرانس اسلامی با حضور یک هزار و ۷۰۰ مهمان از کشورهای همسایه و داخل کشور در ارومیه در حال برگزاری است.

مهمانانی از کشورهای روسیه، گرجستان، ترکیه، عراق و سوریه در این اجلاس حضور دارند.

کد خبر 2759301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha