نظر آمریکا درباره اسکان اجباری آوارگان سوری توسط ترکیه در عفرین

سرویس جهان- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید اسکان سازمان یافته آوارگان سوری در منطقه کردنشین عفرین توسط ترکیه را تلاش برای تغییر بافت جمعیت این منطقه نمی داند.

به گزارش کردپرس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تلاش ترکیه برای اسکان دسته جمعی آوارگان سوری در مناطق کردنشین غرب سوریه اقدام برای تغییر بافت جمعیتی این مناطق نیست. منطقه کردنشین عفرین که تا سال 2018 تحت کنترل نیروهای کرد سوریه بود با عملیات نظامی ترکیه از کنترل کردها خارج شد.

در مصاحبه شب گذشته متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از او درباره اقدام ترکیه در اسکان اجباری هزاران شهروند سوری در مناطق کردنشین سوریه در عفرین سوال شد. میلر گفت آمریکا از ترکیه و جامعه این کشور به خاطر حمایت از حضور 3.3 میلیون آواره سوری در کشور ترکیه قدردانی می کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که باید حقوق همه سوریها از جمله حق مالکیت، سکونت و اموال شهروندان سوری که همچنان در کشور حضور دارند و آنهایی که آواره شده اند، حفظ شود.

متیو میلر تاکید کرد بازگشت آوارگان سوریه باید با هماهنگی سازمان ملل صورت بگیرد و بازگشت آنها عزتمندانه باشد. در حال حاضر زمینه برای بازگشت دسته جمعی آوارگان در سوریه فراهم نیست و آمریکا این را به همه شرکا از جمله ترکیه گوشزد کرده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا اقدام ترکیه برای اسکان دسته جمعی آوارگان سوریه در منطقه کردنشین عفرین تلاش برای تغییر بافت جمعیت محسوب می شود یا خیر؟ گفت: خیر.

کد خبر 2759051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha