استفاده از ظرفیت های بالقوه معادن پتانسیل توسعه کردستان است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: یکی از پتانسیل های مهم در راستای توسعه استان کردستان استفاده از ظرفیت های بالقوه معادن استان است.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در ادامه بازدیدهای دوره ای از واحدهای صنعتی و تولیدی استان در راستای تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید»، به صورت مشترک همراه با مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان از معادن شاخص و صنایع معدنی شهرستان بیجار بازدید کرد و گفت: پهنه های معدنی و محدوده های اکتشافی از مهمترین ظرفیت توسعه اقتصادی استان هستند.

وی افزود: در حال حاضر واحدهای شرکت صنایع معدنی صبانور و شرکت صنایع معدنی کیمیا معادن سپاهان در شهرستان بیجار در زمینه تولید کنسانتره آهن هر کدام با ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال، در حال فعالیت هستند که فاز دوم هر یک از این شرکت ها در زمینه تولید گندله در حال انجام است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: شرکت صبا امید غرب خاورمیانه بیجار ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت اتمام عملیات احداث این واحد تولیدی، علاوه بر اشتغال ۲۲۰ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال هزار و ۱۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم فراهم می شود.

خلیقی همچنین در حاشیه بازدید از معادن سنگ آهن و ۲ واحد تولید کنسانتره در شهرستان بیجار نیز بیان کرد: محدوده های معدنی مورد درخواست شرکت صبانور کردستان ۴۹ هکتار در قالب ۳ محدوده و شرکت کیمیا معادن سپاهان ۲۵ هکتار برای امر بهره برداری است که این محدوده ها در داخل پروانه بهره برداری قرار دارند که با مساعدت اداره کل منابع طبیعی استان این موضوع نهادینه و مشکل مربوطه برای سرمایه گذاران برطرف خواهد شد.

کد خبر 2759019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha