مسئول سابق دستگاه امنیتی حزب دمکرات کردستان: شرایط کنونی، کردستان را به سوی نابودی داخلی سوق می‌دهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ مسئول سابق دستگاه امنیتی حزب دمکرات کردستان نوشته‌ای را از طرف خود منتشر کرد و در آن اعلام کرد اقلیم کردستان به سوی نابودی داخلی به خصوص از نظر اقتصادی و سیاسی  پیش می‌رود سیاستمداران مسئول خود را از اعتراف به این واقعیت خطرناک برحذر می‌دارند به همین دلیل است که تا کنون نتوانسته‌اند راه‌حلی برای آن پیدا کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از سپی میدیا، روز شنبه تاریخ ۲۰۲۳/۷/۲/۲۹ نزهت حالی مسئول سابق دستگاه امنیتی حزب دمکرات کردستان اعلام کرد متاسفانه آنچه که استنتاج می‌شود این است که اکثر سیاستمداران به منظور دستیابی به راه‌حلی برای  برطرف نمودن مشکلات بیشتر از هر کانال دیگری به ابزارها و شبکه های رسانه‌ای پناه می‌برند در حالیکه این تریبونها نه تنها نتوانسته‌اند مشکلات را رفع کنند بلکه آنها را عمیق تر کرده‌اند.

متن نوشته منتشر شده نزهت حالی:

دیدن و مشاهده واقعیتها جرات می‌خواهد

نزهت حالی

شرایط کنونی عراق و اقلیم کردستان از چندین منظر مناسب نیست و روز به روز مشکلات و دشواریها روبه افزایش هستند

واضح است هدف ما شرایط اقلیم کردستان است که متاسفانه  این شرایط به ویژه از نظر اقتصادی و سیاسی روبه نابودی داخلی حرکت می‌کند، سیاستمداران مسئول خود را از اعتراف به این واقعیت خطرناک برحذر می‌دارند به همین دلیل است که تا کنون نتوانسته‌اند راه‌حلی برای آن پیدا کنند.

همچنین انتشار بیماری مزمن تملق و چاپلوسی و به دنبال  فرصتهای غیرواقعی و بی معنا بودن نه تنها سیاستمدارن اقلیم کردستان را سردرگم کرده است بلکه باعث سردرگمی مردم نیز شده است.

اکنون میزان کارآمدی و دلسوزی به میزان بالای تملق و چاپلوسی بستگی دارد  به گفته عربها «چاپلوسی برای صعود» به هنر و راهکاری برای به دست آوردند پست و امتیاز تبدیل شده است انتشار این بیماری و کثرت چاپلوسان خطری است که جامعه و سیستم سیاسی ما را تهدید می‌کند به دلیل اینکه این گروهها تحت عنوان منافع عمومی فقط به منافع خود می‌اندیدشیدند و به فکر آینده کشور و حتی به فکر همان مسئولینی که در تملق و چاپلوسی رکوردشکنی کرده‌اند نیستند در فرهنگ این افراد تعهد و وفاداری و مسئولیت معنایی ندارد.

می‌بایست در حال حاضر سیاستمداران مسئول در راستای  برقراری صلح و اشتی میان احزاب سیاسی  و رفع مشکلات و سختیهای موجود عمل می‌کردند  تا برای حمایت از دولت و نهادهای رسمی در برابر دولت بغداد جبهه ملی و واحد تشکیل می‌دادیم. سران اقلیم کردستان باید این واقعیتها را بپذیرند احتمال دارد  اقدامات مناسبی را اکنون می‌تواند انجام دهند در آینده فرصت انجام آنها را از دست بدهند.

متاسفانه آنچه که استنتاج می‌شود این است که اکثر سیاستمداران به منظور دستیابی به راه‌حلی برای  برطرف نمودن مشکلات بیشتر از هر راه دیگری به ابزارها و شبکه های رسانه‌ای پناه می‌برند در حالیکه این تریبونها نه تنها نتوانسته‌اند مشکلات را رفع کنند بلکه آنها را عمیق تر کرده‌اند.

علاوه بر نقاط مثبت رسانه‌ها و شبکه‌ها اجتماعی این ابزارها فرصتی برای متملقین محسوب می‌شوند تا هر زمان که بخواهند خود را در لفافه این ابزارها بگنجانند، برخلاف مراحل گذشته که تملق و چاپلوسی کردن مستقیما انجام می‌گرفت.

مسلم است که این علامت و بیماری ویرانگر اتفاق تازه‌ای نیست متملقین از دیرباز به دور صاحبان قدرت می‌چرخند.

برای مثال «ماکیاولی» در کتاب خود با عنوان «شهریار» به شهریار نصیحت می‌کند که خود را از افراد متملق برحذر دارد.

همچنین به دوران  لویس چهارده اشاره می‌کند که درباریان پادشاه فرانسه به دور او جمع می‌شدند و شروع به ستایش و تمجید وی می‌کردند یکبار پادشاه از یکی از حضار که همسرش حامله بوده است می‌پرسد چه موقع فرزند وی به دنیا می‌اید او هم در جواب می‌گوید هر زمان که اعلیحضرت اراده کنند.

مسلم است که با وجود بیماری تملق تنها گفتن واقعیتها جرات و دلسوزی نمی‌خواهد بلکه  توجه به واقعیتها و درک آنها از سوی صاحبان قدرت مردانگی و شهامت می‌طلبد. خیلی وقتها صاحبان قدرت در داخل کاخها و قصرهای خود توسط فرصت طلبها و متملقین احاطه می‌شوند و هاله‌ای غیر واقعی به دور آنها ایجاد می‌کنند که باب میل صاحبان قدرت است داشتن چشم بصیرت این هاله‌ها را از بین خواهد برد و تصویر جهانی زیبا رویاهای خیالی  وکاغذی آنها را از بین خواهد برد و روی بد واقعیتهای حاوی کاستی‌ها و مشکلات را نشان می‌دهد به همین دلیل است که درک واقعیتها به جرات و شهامت بیشتری نیاز دارد.

وظیفه صاحبان قدرت است تا شهامت تصمیم گیری و انجام عملکرد واقعی را داشته باشند حتی اگر لازم باشد انجام این امر را از خود و عزیزان خود آغاز کند به همین دلیل است که تاکید می‌کینم در هر شرایطی گام اول برای رفع مشکلات و سختیها شهامت داشتن در درک و مشاهده واقعیتها و سپس اعتراف کردن به اشتباهات است.

کد خبر 2758863

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha