هیچ چشم اندازی برای حل مسئله کردهای ترکیه وجود ندارد

سرویس جهان- یوشکا فیشر معتقد است با توجه به ادامه سیاست سرکوب کردها توسط دولت رجب طیب اردوغان، هیچ چشم اندازی برای حل مسئله کردهای ترکیه در آینده ای نزدیک وجود ندارد.

به گزارش کردپرس، یوشکا فیشر، وزیر خارجه اسبق آلمان در یادداشتی که در پلاتفرم  پروجکت سندیکت منتشر شده، حل شدن مسئله کردهای سوریه در آینده ای نزدیک را غیرممکن دانسته است.

او در این یادداشت با اشاره به تشدید سرکوب کردهای ترکیه از سال 2016 نوشت: حکومت ترکیه از کودتای 2016 به طور فزاینده ای به سمت حکمرانی استبدادی حرکت کرده است. هیچ چشم اندازی برای حل مسئله کردها و پایان یافتن جنگ ترکیه علیه حزب کارگران کردستان ترکیه وجود ندارد.

او با اشاره به ایجاد برخی تغییرات از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای مقابله با مخالفان خود گفته است وضع قوانین ضد ترور و دستگاه قضایی مطیع اردوغان، ابزارهای قدرتی برای سرکوب هرگونه مخالفت در اختیار اردوغان قرار داده است.

وزیر خارجه اسبق آلمان برخی تغییر مواضع اردوغان در خصوص پیوستن سوئد به ناتو یا گرایش بیشتر به غرب را تاکتیک اردوغان دانسته و هشدار داده است که غرب نباید گول این تغییرات ظاهری را بخورد.

یوشکا فیشر به اتحادیه اروپا توصیه کرده است به همکاری با ترکیه ادامه دهد اما تاکید کرده است که ترکیه نباید به هیچ وجه عضو اتحادیه اروپا شود.

کد خبر 2758723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha