جشنواره فیلم کوتاه در مریوان آغاز شد

نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه زریبار با حضور فیلم سازان و مهمانان خارجی و داخلی در مریوان آغاز شد.

به گزارش کرد پرس، نخستین جشنواره ملی فیلم زریبار با محوریت آسیب های اجتماعی و محیط زیست پیش از ظهر امروز با حضور اقشار مختلف مردم و فیلم سازان در پارک شانو این شهر آغاز شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان در این مراسم، گفت: ۷۵ اثر به این جشنواره ارسال شده که ۷۰ اثر مربوط به فیلم سازان داخلی و ۵ اثر از اقلیم کردستان عراق به عنوان مهمان حضور دارند.

رحمان هوشیاری از برگزاری برنامه های جنبی تدوین شده به منظور ایجاد هیجان و نشاط در کنار این جشنواره خبر داد و افزود: حضور پررنگ فیلم سازان و مردم نوید پویایی قابل توجهی را داده و مایه خوشحالی است.

وی با بیان اینکه زبان هنر و تولید فیلم  کارگشای حل بسیاری از مسائل است، اظهار کرد: با استفاده از این ظرفیت می توان موضوعات و واقعیت های جامعه را منعکس و به گوش مسئولان مربوطه رساند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان ادامه داد: مراسم اختتامیه این جشنواره فردا صبح ۲۱ تیرماه در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری مریوان برگزار می شود.

احسان زارع زاده، دبیر اجرایی این جشنواره نیز بیان کرد: هدف از این جشنواره، ترویج فیلم و تماشای آن و آگاه سازی مردم درباره موضوعات آسیب های اجتماعی و محیط زیست است.

گفتنی است فیلم های این جشنواره به مدت سه شبانه روز برای مردم در پارک شانو اکران می شود.

کد خبر 2758113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha