اصلاحات انجام شده درلایحه بودجه عراق، منصفانه است

سرویس عراق و اقلیم کردستان-  نماینده جنبش نسل نو در مجلس عراق، اصلاحات انجام شده از سوی کمیسیون دارایی مجلس نمایندگان درلایحه بودجه عراق را اصلاحاتی منصفانه توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، موفق حسین در گفتگو با خبرگزاری «المطلع» گفت: لایحه بودجه عمومی سال 2023  عراق، پرداخت بدهی‌های اقلیم کردستان عراق را دربرمی گیرد، لذا اصلاحاتی که ازسوی کمیسیون دارایی مجلس نمایندگان در برخی از بندهای این لایحه صورت گرفته است، جانب انصاف درحق کارکنان اقلیم کردستان که سالها بامشکلاتی روبرو هستند، رعایت شده است.

 موفق حسین با بیان اینکه حزب دمکرات کردستان به چند بند درلایحه بودجه معترض و دغدغه های غیرقانونی دارد، افزود: اکنون مهم این است که لایحه بودجه بر اساس قانون اساسی عراق و دیگر قوانین این کشور و با توجه به استحقاق شهروندان و نه بر اساس سهمیه احزاب تهیه شده است.

 وی با اشاره به اینکه حزب دمکرات کردستان  نماینده همه کردها نیست و نیروهای سیاسی مؤثر دیگری در اقلیم کردستان نیز وجود دارند،  افزود: این حزب تلاش می‌کند تا قدرت، امنیت، تصمیم‌های سیاسی و اقتصادی و حتی منابع مالی را در انحصار خود درآورد، لذا در سایه دولت کنونی اقلیم  اجرای برخی از طرح های خدماتی در مناطق خاصی،  به ویژه در استان سلیمانیه، متوقف شده است.

کد خبر 2756279

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha