رئیس اقلیم کردستان نگرانی عمیق خود را نسبت به اعمال تغییر در لایحه بودجه عراق ابراز کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نیچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در پیامی نگرانی عمیق خود را نسبت به اعمال تغییر در ماده های ۱۳ و ۱۴ لایحه بودجه عراق ابراز کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون روداو نیچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در پیامی اعلام کرد که نسبت به اعمال تغییر در ماده های ۱۳ و ۱۴ لایحه بودجه عراق عمیقا نگران است.

نچیروان بارزانی در پیام خود نوشته است: "با نگرانی عمیقی نسبت به اعمال تغییر در ماده های ۱۳ و ۱۴ لایحه بودجه عراق می‌نگریم زیرا این ماده ها ارتباط مستقیم با حقوق قانونی اقلیم کردستان دارد و ما آن را نمی­پذیریم".

 در پیام نچیروان بارزانی نوشته شده است: "اقدام به اعمال تغییر در لایحه بودجه عراق به منزله ایجاد مانع بر سر راه لایحه بودجه­ای است که تمامی مردم عراق امیدوارانه به آن می نگرند تا برای سه سال آینده تصویب شود.

همچنین بارزانی در پیام خود تاکید کرده است که پایبندی به توافق سیاسی ائتلاف دولت به عنوان زیربنای ثبات سیاسی عراق تلقی می شود و اقدامی شایسته به سوی آینده بهتری برای کشور خواهد بود بر این اساس نادیده گرفتن توافق و تفاهم به منزله تلاش برای نقض حقوق قانونی اقلیم کردستان است و با مسئولیت میهنی تناقض دارد و جز ناامیدی و برهم زدن ثبات سیاسی کشور هیچ نتیجه دیگری نخواهد داشت و خسارت آن متوجه تمام عراق خواهد بود.

وی همچنین در پیام خود نوشته است: "گذشته و تجربه ثابت کرده است که عملکرد مبتنی بر منطق قدرت اکثریت، اقلیت و تضییع حقوق و سهم جریان های مختلف عراقی هرگز مایه ثبات و آرامش در کشور نبوده و نخواهد بود به همین دلیل از تمامی جریانها و به ویژه جریانهای سهیم در ائتلاف اداره دولت می‌خواهیم تا پایبند توافق باشند. همه ما باید احساس مسئولیت بکنیم. جریان های کردستانی نیز لازم است که یک صدا و متحد از حقوق قانونی مان دفاع کنند.

نچیروان بارزانی در پیام خود تکرار کرده است که اقلیم کردستان همچون همیشه آماده است تا در چارچوب قانون اساسی، تمامی مسائل خود را حل کند و تجربه چند ماه گذشته کار مشترک و تفاهم و توافق در میان قدرت ها و جریان های عراقی و عملکرد مبتنی بر توافق تشکیل حکومت فدرال مایه خوشحالی ملت عراق و دوستانش بود.

کد خبر 2756251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha