صدور رأی دادگاه عالی فدرال عراق درباره پرونده پارلمان کردستان بار دیگر به تعویق افتاد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- صدور رأی دادگاه عالی فدرال عراق درباره پرونده انتخابات پارلمان اقلیم کردستان بار دیگر به تعویق افتاد و مقرر شد روز ۳۰ ۵ ۲۰۲۳ نشست دادگاه در این خصوص برگزار شود.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، رسانه های عراقی خبر به تعویق افتادن صدور رأی دادگاه عالی فدرال عراق با موضوع پرونده انتخابات اقلیم کردستان را منتشر کردند.

بر اساس اعلام قبلی قرار بود که روز سه شنبه ۲۳ ۵ ۲۰۲۱ نشست و صدور رأی دادگاه عالی فدرال عراق درباره موضوع انتخابات پارلمان اقلیم کردستان انجام شود اما صدور رأی دادگاه در خصوص این پروده به روز ۳۰ ۵ ۲۰۲۳ موکول شده است.

شایان ذکر است پارلمان کردستان در نشست روز ۹ ۱۰ ۲۰۲۳ مهلت قانونی خود را به رای گذاشت و ۸۰ نماینده فراکسیون های مختلف به تمدید مهلت قانونی پارلمان کردستان و به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی رای موافق داده بودند اما این موضوع موجی از مخالفتها را به دنبال داشت و شماری از شخصیتهای حزبی و سیاسی و نمایندگان مستعفی پارلمان کردستان در دادگاه عالی فدرال عراق شکایتی را بر علیه پارلمان کردستان تنظیم کرده بودند. پرونده پارلمان کردستان در دادگاه عالی فدرال عراق بر اساس شکایت هایی از جانب یوسف محمد رییس سابق پارلمان کردستان، شاسوار عبدالواحد رئیس جنبش نسل نو، سروه عبدالواحد رئیس فراکسیون جنبش نسل نو در پارلمان عراق و کاوه عبدالقادر رئیس فراکسیون جنبش نسل نو در پارلمان کردستان تشکیل شده بود.

 دادگاه عالی فدرال در نشست روز ۱۸ ۱۲ ۲۰۲۲ کلیه شکایت ها را ساماندهی کرد و نخستین نشست دادگاه فدرال عراق درباره پرونده مذکور در آن روز برگزار شد. به عبارتی بیش از ۵ ماه است که پرونده پارلمان کردستان در دادگاه عراق تشکیل شده است. آخرین نشست دادگاه فدرال عراق درباره پرونده پارلمان کردستان روز ۲۹ ۴ ۲۰۲۳ برگزار شد این نشست ششمین نشسته بازبینی پرونده بود که توسط دادگاه برگزار شد و مقرر شد روز ۳ ۵ ۲۰۲۳ رای دادگاه درباره پرونده پارلمان کردستان صادر شود اما شکایتی که اتحادیه میهنی کردستان به پرونده افزود رای دادگاه را به تعویق انداخت.

نشست دادگاه فدرال عراق برای صدور رای در درباره پرونده پارلمان کردستان قرار بود روز ۲۳ ۵ ۲۰۲۱ برگزار شود اما طبق اخبار منتشر شده نشست دادگاه فدرال عراق و صدور رای در خصوص پرونده پارلمان کردستان به تاریخ ۳۰ ۵ ۲۰۲۱ موکول شده است.

کد خبر 2756101

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha