مردم باید سلاح هایشان را برای غروب روز انتخابات آماده کنند

سرویس ترکیه - مراد گوندوغدو امام جمعه مسجد سلطان غازی استانبول، از مردم خواست تا سلاح های خود را برای شب پس از انتخابات پر کنند.

به گزارش کردپرس، مراد گوندوغدو امام جمعه مسجد سلطان غازی استانبول، که در هفته های اخیر تریبون نماز جمعه را به فعالیت های تبلیغاتی برای حزب عدالت و توسعه (AKP) اختصاص داده بود، در سخنانی عجیب از مردم خواست تا سلاح های خود را برای 28 می روز برگزاری انتخابات آماده کنند.

اسماعیل آری خبرنگار بیرگون، تصاویری از سخنان گوندوغدو منتشر کرد که این فرد در آن می گوید: «برادران سلاح های خود را برای غروب روز 28 می (روز انتخابات) پر و آماده کنید. من دو سلاح دارم که هر دو را پر کرده ام.»

گوندوغدو در ادامه با توهین به ارمنی های ترکیه می گوید: «ملت ترکیه 80 سال است که از دست شما ارمنی زاده ها (اعضای CHP) جان به لب شده است.» این سخنان گوندوغدو با واکنش مردم حاضر در جلسه مواجه شده است. 

خانه گوندوغدو پیشتر هم به دلیل سابقه نفرت افکنی علیه اقلیت های دیگر را در کارنامه خود، مورد حمله پروه های ناشناس قرار گرفته بود. 

لازم به ذکر است که بنیادگرایان افراطی طرفدار دولت AKP، به طور آشکار با توهین به اقلیت ارمنی، طرفداران اپوزیسیون این کشور را ارمنی زاده خطاب می کنند. 

همچنین مشخص نیست که دعوت به پر کردن سلاح ها برای مقابله با چه چیزی در غروب روز انتخابات خواهد بود. پیشتر سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه روز انتخابات را روز کودتای اپوزیسیون علیه حکومت ترکیه دانسته بود.

کد خبر 2756004

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha