دلایل  افزایش فعالیت داعش در مناطق مورد مناقشه بین بغداد-اربیل از زبان دبیرکل پیشین وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- کارشناس امنیتی و دبیرکل پیشین وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان، دلایل مربوط به افزایش فعالیت داعش در مناطق مورد مناقشه بین بغداد-اربیل در رزوهای اخیر را اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، جباریاور در گفتگو با خبرگزاری «بغداد الیوم» گفت: افزایش عملیات تروریستی گروه داعش به دو دلیل صورت گرفته است که دلیل نخست، تلاش برای قدرتنمایی به ویژه پس از هدف قرار گرفتن از سوی نیروهای امنیتی عراق است و  دلیل دوم آن است که داعش می کوش تا مجدداً صفوف خود را از طریق تصرف زمین ها سازماندهی کند و حتی برخی از این تحرکات کارکرد تبلیغاتی، دارند.

جباریاور افزود: دلیل دوم این است که نیروهای مستقر در مناطق مورد مناقشه در دو مسیر فعالیت می کنند؛ یک مسیر برای نیروهای پیشمرگ است که از مرز ایران آغاز می شود و تا مناطق شمال کرکوک امتداد می یابد و مسیر دوم از شمال کرکوک به سوریه می رسد.

وی با توضیح درباره اینکه فضاهای زیادی در این دو مسیر وجود دارد که به 30 کیلومتر می رسد و فاقد هرگونه حضور نظامی است، افزود:تصمیماتی نظامی در خصوص تشکیل تیپ های مشترکی از ارتش و نیروهای پیشمرگ و استقرار آنها در فضاهای خالی امنیتی اتخاذ شده است.

کد خبر 2755973

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha