هشدار وزیر اطلاعات ایران نسبت به وجود ناامنی در مرزهای عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ وزیر اطلاعات ایران با اشاره به دستگیری یک تیم تروریستی مرتبط با اسرائیل در مرز عراق و ایران، مسئولیت اقلیم کردستان در تامین امنیت مرزها را یادآوری کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از  میدل ایست نیوز: اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات ایران با اشاره به دستگیری تیم تروریستی ‌مرتبط با اسرائیل در مرزهای غربی ایران ‌گفت: با همکاری دولت جدید عراق و تضمین‌های داده‌شده امیدواریم شاهد امنیت در مرزهای غربی و عدم‌تکرار آن باشیم.
به گزارش تسنیم، خطیب با توجه به دستگیری تیم تروریستی اخیر مرتبط با اسرائیل که از مرزهای غربی به کشور وارد شده بود، گفت: با همکاری دولت جدید عراق و تضمین‌های داده‌شده، امیدواریم شاهد امنیت در مرزهای غربی و عدم‌تکرار آن باشیم و مسئولیت اقلیم عراق را یادآوری و تأکید می‌کنیم.
وزیر اطلاعات ایران هشدار داد، در صورت ایجاد ناامنی برای جمهوری اسلامی با هرگونه اقدامی در مرزها با پاسخ قاطع و کوبنده فرزندان این ملت در نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی مواجه خواهند شد.
روز گذشته، محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه ایران با اشاره به اقدامات برخی گروهک‌های تروریستی در مرزهای غربی ایران ‌اظهار داشت: ‌در همین راستا، توافق‌نامه‌ای با دولت عراق صورت گرفته و آنها متعهد شدند که ‌گروهک‌های تروریستی را خلع سلاح و از کشورشان ‌بیرون کنند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: ما منتظریم تا دولت عراق به تعهدات خود عمل کنند و به آنان فرصتی داده‌ایم در غیر این صورت و اگر اتفاقی نیفتد، حملات سپاه ادامه‌ خواهد داشت.
وی در پاسخ به این سؤال که فرصت سپاه به عراق چند ماه و یا روز است؟ افزود: فرصت مشخص داده شده که خود دولت عراق می‌داند.
روز چهارشنبه گذشته، دفتر رسانه ای مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: به دستور «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی این کشور در راس هیئتی از دستگاه های امنیتی و وزارت امور خارجه عراق به اربیل سفر کرد.
در این بیانیه آمده است: ریبر احمد، وزیر داخلی اقلیم کردستان عراق و مدیران دستگاه های امنیتی اربیل و سلیمانیه از الاعرجی و هیئت همراه وی استقبال کردند.
این بیانیه می افزاید: فرمانده نیروی مرزبانی عراق، گزارشی از اقدامات وزارت کشور برای تامین امنیت مرزهای عراق و ایران را ارائه کرد.
وزیر داخلی اقلیم کردستان عراق نیز پیرامون اقدامات انجام شده توسط وزارتخانه اش در خصوص شرایط امنیتی عراق و ایران اظهاراتی را بیان داشت.

کد خبر 2755969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha