انگلیس شریک حملات ترکیه به کردهاست

سرویس جهان- کمیته مبارزه با تجارت اسلحه با اشاره به فروش میلیاردها دلار اسلحه توسط انگلیس به ترکیه، لندن را در مقابله آنکارا با کردها شریک جرم دانست.

به گزارش کردپرس، کمپین مبارزه با تجارت اسلحه با انتشار بیانیه ای ضمن انقاد از همکاری گسترده نظامی انگلیس با ترکیه، این کشور را به مشارکت در حملات ترکیه در عراق و سوریه علیه کردها متهم کرد.

بر اساس گزارش نشریه اکلژیا، دولت انگلیس از سال 2013 تا 2022 مجوز صدور سلاح و تجهیزات نگی به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار به ترکیه را صادر کرده است. این نشریه همچنین مدعس شد که انگلیس در توسعه پهپادها و جنگنده های ساخت ترکیه مشارکت دارد.

همچنین هیئت نظارت بر انتخابات ترکیه اعزامی از انگلیس نیز از روند برگزاری انتخابات ترکیه در مناطق کردنشین این کشور انتقاد کرده است.

امیلی اپل، عضو کمیته مبارزه با تجارت اسلحه که او نیز عضو هیئت نظارت بر انتخابات ترکیه بوده، ادعا کرده است که نظامیان ترکیه در مناطق کردنشین این کشور در روند انتخابات به نفع دولت مستقر دخالت کرده اند.

او انگلیس را به حمایت از ترکیه علیه کردها، از طریق فروش تجهیزات جنگی متهم کرد و در مصاحبه با نشریه اکلژیا تاکید کرد دولت انگلیس با حمایت نظامی از دولت ترکیه، به بقای دولت کنونی که ترکیه را به یکی از بزرگترین زندان های خبرنگاران در جهان تبدیل کرده، کمک می کند.

او خواستار پایان دادن به فروش تجهیزات جنگی حساس به ترکیه از سوی دولت انگلیس شد.

کد خبر 2755917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha