استقبال بی نظیر مردم از اولین جشنواره سارال

اولین جشنواره فرهنگی سارال با حضور گسترده مردم در روستای گیزمل سفلی با هدف ثبت ملی برگزار شد.

به گزارش کردپرس، مراسم اولین جشنواره فرهنگی سارال با آیتم های شعر، اسب سواری، موسیقی، نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه گیاهان دارویی و غذاهای محلی مورد استقبال مردم از شهرهای اطراف و بخش سارال قرار گرفت.

فرماندار دیواندره ضمن ابراز خوشحالی از استقبال مردم در این مراسم گفت: ثبت ملی سارال از اولویت های این برنامه است در تلاش هستیم اقدامات لازم در راستای ثبت ملی انجام شود و این جشنواره هم در همین راستا برگزار شده است.

سید طاهر حسینی ادامه داد: هدف دوم در برگزاری این جشنواره حفاظت از طبیعت بکر سارال و توجه ویژه به عمران و آبادانی تمامی روستاهای بخش سارال است. این طبیعت زیبا از گذشتگان به ما رسیده و ما باید تلاش کنیم به بهترین نحوه ممکن آن را به آیندگان برسانیم. شناسایی و نشان دادن فرهنگ و آداب سارال باید بیشتر از گذشته مورد توجه رسانه ها قرار کیرد.

محسن فتحی نماینده مردم شهرستان های سنندح، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: تمام تلاش خود را در خانه ملت برای ثبت ملی سارال انجام خواهیم داد و امیدواریم با پیگیری های مداوم بتوانیم بخشی از مشکلات سارال را کم و شاهد عمران و آبادانی این منطقه باشیم.

در کنار حضور گسترده مردم، مدیران کل منابع طبیعی، جانشین دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر، مدیرکل دفترامور روستایی و شوراهای استانداری کردستان، خبرنگاران رسانه های جمعی کردستان و مسئولان شهرستان دیواندره در این مراسم حضور داشتند.

اجرای شاعران شهرستان دیواندره، هنرمندان، سوارکاران و برپایی نمایشگاه های صنایع دستی، گیاهان دارویی منطقه سارال و غذاهای محلی از جمله برنامه های این مراسم بود.

کد خبر 2755881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha