۲ هزار و ۵۹۰ بیمار صعب العلاج در آذربایجان غربی در جدال با زندگی

سرویس آذربایجان غربی- مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۹۰ بیمار صعب العلاج در استان وجود دارد که جهت پوشش بخشی از هزینه های درمانی این بیماران طی سال گذشته ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

به گزارش کردپرس، رضا مهر افروز به ایلنا بیان کرد: تعداد ۹۹ هزار خانواده با ۱۹۳ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

مهر افروز، با بیان اینکه شرایط کرونایی حاکم بر جامعه طی سالیان اخیر تعداد افراد تحت پوشش این نهاد را افزایش داده است گفت:ارومیه کمترین میزان مددجویان را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه طی سال گذشته به  ۲ هزار و ۲۶۴ نفر از مددجویان امداد کمک هزینه ازدواج و جهیزیه پرداخت شده  است گفت: در همین راستا ۵۰ میلیارد تومان کمک رسانی صورت گرفته که بخشی از این مبلغ توسط خیرین پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: هم اکنون یک هزار و ۳۰۰ نوعروس در استان نیازمند تهیه جهیزیه هستند که از خیرین محترم تقاضا داریم همانند سالهای گذشته در این راستا حمایت های لازم را انجام دهند.  

او با اشاره به تامین بسته‌های معیشتی در راستای رفع سوء تغذیه اقشار محروم نیز اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ کودک در این راستا مورد حمایت این نهاد  قرار گرفته‌اند.

به گفته مهر افروز، در راستای کمک به پوشش خدمات بیمه مکمل طی سال گذشته  برای ۲۱ هزار نفر خدمات ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: در بخش پرداخت حق بیمه اجتماعی مددجویان، ۲ هزار و ۳۳۰  نفر از خدمات این نهاد استفاده کرده‌اند که اعتبار هزینه شده برای این خدمات نیز ۷ میلیارد تومان است.

او با اشاره به اینکه این خانوارها با رسیدن به سن ۵۵ سالگی و با پرداخت  حق بیمه ۱۰ ساله می توانند از خدمات بازنشستگی تامین اجتماعی بهرمند شوند گفت: حقوق و مزایای دریافتی بازنشست شدگان این طرح بیشتر از مستمری کمیته امداد خواهد بود.

مهر افروز تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد را ۴۹ هزار و ۷۰۰ خانوار عنوان کرد و ادامه داد:این بانوان از حمایت های لازم آموزشی،فرهنگی و مهارتی این نهاد  بهره مند می شوند.

کد خبر 2755822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha