هیچ راهی برای حل اختلافات داخلی در اقلیم کردستان به جز نشستن بر سر میز مذاکره وجود ندارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – عضو حزب دمکرات کردستان تاکید کرد که هیچ راهی برای حل اختلافات داخلی دراقلیم کردستان به جز نشستن بر سر میز مذاکره وجود ندارد.

به گزارش کردپرس، علی فیلی در گفتگو با شبکه تلویزیونی «الفرات» عراق، با بیان اینکه هیچ راهی جز نشستن دو حزب کردستانی بر سر میز مذاکره، وجود ندارد، گفت: این مسئله در دیدار اخیر مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان و قباد طالبانی معاون وی، محقق شد.

فیلی با اشاره به اینکه جنگ داخلی در کردستان در دهه نود، صفحه سیاهی است که هرگز بازنمی گردد، افزود: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، پیش از تصدی پست نخست وزیری یک دولتمرد بود.

وی با تاکید براینکه مسائل منفی با قطع روابط حل نمی شود و حل آنها نیازمند بازگشت دو حزب با روحیه مسئولیت پذیری به میز مذاکره است، افزود: اتحادیه میهنی باید عملکرد دولت فدرال را زودتر و نه درپایان دوره آن، ارزیابی کند.

فیلی همچنین گفت: «احزاب سیاسی در بغداد و اربیل اکنون متوجه شده اند که واقعیت بازی با تضادها، سودمند نیست، زیرا امروز فضا مثبت شده و مشکلات بخشی از گذشته را تشکیل می دهد و ما در آستانه ورود به  مرحله جدیدی قرارداریم  که در آن باید به گفتمان مثبت بپردازیم.»

کد خبر 2755528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha