امروز ده هزار فعال سیاسی کرد در زندان هستند/کردها در انتخابات پاسخ لازم را به دولت سرکوبگر خواهند داد

سرویس ترکیه - احمد ترک در سخنانی از انتخابات به عنوان فرصتی تاریخی برای از میان برداشتن دولتی بر پایه انکار مردم کرد نام برد.

به گزارش کردپرس، احمد ترک سیاستمدار کهنه کار کرد در سخنانی انتخابات را فرصتی تاریخی برای همه مردم مورد ستم واقع شده دانست و گفت که کردها در پای صندوق های رای به سیاست های مبتنی بر ظلم و انکار جواب مقتضی را خواهند داد.

ترک با شرکت در نشستی که از سوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و حزب جایگزین آن حزب چپ سبز در مرسین برگزار شد، با ارزیابی راه های حل مسئله کرد در ترکیه، گفت: «بزرگترین مسئله ترکیه، مسئله کرد است. اما در کنار آن مسئله کارگران و زحمتکشان نیز وجود دارد. در واقع در پهنه سیاسی ترکیه مسئله دموکراسی به چشم می خورد. اگر نتوانیم نظم دموکراتیک را نهادینه کنیم، نه مسئله کرد و نه مسئله دموکراسی حل نخواهند شد.»

او راه حل مسئله کرد را در نهادینه کردن ارزش های دموکراتیک توصیف کرد.

سیاستمدار کهنه کار کرد در ادامه با اشاره به فشار بر فعالان کرد گفت: «کردها هزینه های سنگینی برای نهادینه کردن ارزش های دموکراتیک پرداخته اند. امروز ده هزار نفر از دوستان ما به دلیل ابراز عقیده شان و مطالبه حقوق مردم فرودست، در زندان ها به سر می برند. بنابراین هدف اصلی ما مبارزه با فاشیسم، و گرد هم آمدن حول ارزش های دموکراتیک است.»

کد خبر 2755153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha