درگیر بازی های سیاسی ائتلاف حاکم نمی شویم/ به تحریکات سیاسی مجال بروز نمی دهیم

سرویس ترکیه - HDP با انتشار بیانیه ای به حوادث رخ داده در مقابل غرفه هدا پار در مرسین واکنش نشان داد.

به گزارش کردپرس، در حالی که کمتر از دو هفته به انتخابات سراسری در ترکیه باقی مانده است، تحرکات در فضای سیاسی این کشور هر روز افزایش پیدا می کند. 

رسانه های دولت ترکیه اداعا کردند که روز گذشته گروهی از اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به افراد حاضر در غرفه تبلیغاتی حزب مطالبه آزاد (هدا پار) در مرسین حمله مسلحانه کره اند. 

پس از آن زکریا یاپیجی اوغلو با شرکت در برنامه A TV مدعی شد که افرادی مانند منصور یاواش شهردار آنکارا و عضو ارشد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و صلاح الدین دمیرتاش رهبر در بند HDP (که یاپیجی از او به عنوان جانور نام برد) سعی در تحریک و توطئه علیه این حزب دارند.

هیأت اجرایی مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) امروز با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی رسمی خود، اعلام کرد که جلوی هر گونه پروپاگاندای تحریک آمیز را خواهد گرفت. 

هیأت اجرایی HDP اتفاقی که در مرسین رخ داد را تلاش ائتلاف حاکم برای تحریک مردم و ایجاد دو قطبی بین مردم دانست و از مردم خواست تا با آرامش به فعالیت انتخاباتی خود بپردازند.

هیأت اجرایی مرکزی HDP درگیری شدن با این گونه حرکات تحریک آمیز را بسیار خطرناک توصیف کرد. 

هیأت اجرایی مرکزی HDP در پایان این بیانیه اعلام کرد که با وجود تحریکات به مبارزه پر شور انتخاباتی خود ادامه خواهد داد. 

در پیاین این بیانیه آمده است: «ما در انتخابات 14 می با یک رای به فاشیسم و ​​سناریوهای کثیف آن پایان می دهیم و با یک رای تضمین می کنیم که حزب چپ سبز در پارلمان جایگاه قدرتمندی داشته باشد.»

کد خبر 2755127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha