رجب طیب اردوغان پس از روزها تردید  درخصوص سلامتیش در انظار عمومی ظاهر شد

سرویس ترکیه- رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که از شامگاه سه شنبه گذشته با بروز علایم بیماری از صحنه سیاسی ترکیه  فاصله گرفته بود، برای اولین بار دیروز شنبه در استانبول طی تصاویری که شبکه های تلویزیونی پخش کردند در عرصه عمومی ظاهر شد.

به گزارش کردپرس به نقل از یورو نیوز، رهبر ترکیه روز شنبه از نمایشگاه هوایی Teknofest در فرودگاه قدیمی آتاتورک استانبول بازدید کرد، رویدادی که در آن پهپادها و هواپیماهای ارتش به نمایش گذاشته شدند.
اردوغان دو دهه است که ترکیه را اداره می کند. او به دنبال سومین دوره ریاست جمهوری در انتخابات 14 مه ترکیه است. وی سپس در یک گردهمایی انتخاباتی در ازمیر شرکت کرد.
همچنین پس از چهار روز وقفه در برنامه های انتخاباتی، انتظار می رود که او روز یک شنبه، دقیقا دو هفته قبل از برگزاری رای گیری، در آنکارا پایتخت ترکیه، کارزار انتخاباتی خود را از سر بگیرد.
استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، اعلام کرد که اردوغان روز جمعه با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد چندین موضوع از جمله قرارداد غلات و کود اوکراین و روسیه که در تنظیم آن نقش بسزایی داشته، تلفنی صحبت کرده است. 
اردوغان عصر روز سه شنبه در حین یک مصاحبه تلویزیونی حالش بد شد و طبق گفته وزیر بهداشت وی دچار عفونت گوارشی شده بود. وی سپس تجمعات انتخاباتی خود را که برای چهارشنبه و پنجشنبه برنامه ریزی شده بود، لغو نمود. 
او روز پنجشنبه هنگام افتتاح یک نیروگاه هسته ای از طریق ویدئو کنفرانس در اولین حضور عمومی خود پس از بیماری، رنگ پریده به نظر می رسید.
مقامات ترکیه قبل از انتخابات ریاست جمهوری و مجلس به دنبال رفع نگرانی ها در مورد سلامتی رهبر 69 ساله هستند. نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که رقیب اصلی اردوغان در بحبوحه رکود اقتصادی و زلزله ویرانگر فوریه که بیش از 50000 کشته برجای گذاشت، اندکی بر وی برتری دارد.
اردوغان که در سال 2011 تحت عمل جراحی روده قرار گرفته، از سال 2003، ابتدا به عنوان نخست وزیر و از سال 2014 به عنوان رئیس جمهور بر ترکیه حکومت می کند. او در هفته های اخیر مبارزات انتخاباتی فشرده ای انجام داده و هر روز هم در چند رویداد در سراسر کشور شرکت کرده است.

کد خبر 2755042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha