احتمال تجدیدنظر در هم‌پیمانی آمریکا و کردهای سوریه علیه داعش

سرویس جهان- سه کارشناس مسائل خاورمیانه با زیرسوال بردن نتیجه هم‌پیمانی آمریکا و کردهای سوریه علیه داعش، احتمال تجدیدنظر در این هم‌پیمانی و خاتمه یافتن آن را رد نکردند.

به گزارش کردپرس، سه کارشناس مسائل خاورمیانه معتقدند مبارزه ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا و کردهای سوریه علیه داعش زیاد مثمر ثمر نبوده و زمزمه‌هایی درباره پایان یافتن این هم‌پیمانی و خروج نیروهای آمریکایی از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه شنیده می شود.

الکساندر لانگ لویس، ناظر مسائل خاورمیانه در توییتر خود نوشت حملات جسته و گریخته داعش در سوریه با استراتژی کنونی قابل خاتمه یافتن نیست زیرا پیوند آمریکا و کردهای سوریه در این زمینه بیشتر سیاسی است.

چارلز لیستر، پژوهشگر مسائل خاورمیانه نیز اشاره کرد پیشنهادات برای خروج نیروهای آمریکایی از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه افزایش یافته و گفته شده بهتر است مقابله با داعش در سوریه به نیروهای روسی و سوری واگذار شود.

جاشوا لاندیس، مدیر تحقیق انستیتو خاورمیانه نیز معتقد است علت ناکارآمدی سیاست آمریکا در مبارزه با داعش در سوریه تلاش همزمان برای تضعیف دولت مرکزی سوریه است. او تاکید کرده است که مقابله موثر با داعش به نیروهای دولت متمرکز یعنی نیروهای دولتی سوریه نیاز دارد.

کد خبر 2754787