پیشنهاد صلح کردها به دمشق همزمان با کشورهای عربی

سرویس جهان- همزمان با تلاش برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با دمشق، کردهای این کشور نیز برای صلح با دولت بشار اسد پیشقدم شده اند.

به گزارش کردپرس، اداره خودگردان کردی در شمال شرق سوریه، همزمان با تلاش کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با دولت سوریه، برای مذاکره با دولت مرکزی اعلام آمادگی کرده اند.

بدران چیا کرد، از مقامات ارشد کرد سوریه درباره علت همزمانی پیشنهاد کردها برای مذاکره با دمشق و اقدام برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با دولت سوریه، به نشریه آمریکایی المانیتور گفت که پیشقدم شدن کشورهای عربی و تحولات در اکراین، محاسبات را تغییر داده است.

مقامات کرد سوریه قبل از این هم با حمایت سوریه مذاکراتی با دمشق داشته‌اند اما نتیجه‌ای از این مذاکرات حاصل نشد. کردها خواستار حفظ برخی ساختارهای نظامی، اجتماعی و اداری خود در صورت توافق با دمشق هستند اما دولت سوریه تاکنون امتیازی به کردها نداده است.

بدران چیا کرد گفت که کردها خواستار مذاکره سوری-سوری، البته با حمایت آمریکا و روسیه برای حل بحران سوریه و بازگرداندن ثبات به این کشور هستند.

یکی از مقامات دولت آمریکا که نام او فاش نشده، به المانیتور گفته است که واشنگتن مخالفتی با اعلام آمادگی کردهای سوریه برای مذاکره با دمشق ندارد.

آمریکا به بهانه مبارزه با داعش حدود ۹۰۰ نیروی نظامی در سوریه، بویژه مناطق تحت کنترل کردهای این کشور مستقر کرده است. 

با این حال، بدران چیا کرد با اشاره به اینکه دولت مرکزی سوریه قصد امتیاز دادن به کردها را ندارد، گفت که نسبت به آینده مذاکرات با دمشق خوشبین نیست.

کد خبر 2754760