رونمایی مدیریت خودگردان از ابتکار خود با عنوان راه‌حل صلح‌آمیز بحران سوریه

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه ضمن رونمایی از ابتکار خود با عنوان«راه‌حل صلح‌آمیز بحران سوریه» خواستار اقدام فوری دولت دمشق مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد جهت حل بحران سوریه شد..

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه روز سه‌شنبه ۱۸ آوریل از ابتکار خود با عنوان«راه‌حل صلح‌آمیز بحران سوریه» رونمایی کرد و از دولت دمشق خواست پس از به نتیجه نرسیدن تمامی ابتکارهای بین‌المللی اقدامی فوری مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد برای یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه انجام دهد تا گفتگو و ثروت سوریه با همه مردم سوریه به طور برابر به اشتراک گذاشته شود.

به نوشته آژانس خبری هاوار، در بیانیه‌ای که در مقابل ساختمان شورای اجرایی مدیریت خودگردان توسط «عبید حمید المهباش» رئیس مشترک شورای اجرایی مدیریت خودگردان قرائت شد به ابتکار مدیریت خودگردان اشاره شد.

در بیانیه مدیریت خودگردان آمده است: «تلاش می‌کنیم گام‌های لازم را برای حل بحران‌ها و برقراری صلح و ثبات در سوریه برداریم به‌ویژه که ابتکارات بین‌المللی و منطقه‌ای مانند ژنو، آستانه، کمیته قانون اساسی و غیره به هیچ نتیجه قابل توجهی برای یافتن راه‌حل نهایی برای بحران سوریه نرسیده است.»

در ادامه بیانیه مدیریت خودگردان از دولت دمشق خواست که نگرش مسئولانه‌ای نشان دهد و اقداماتی فوری را انجام دهد که به موفقیت راه‌حل بحران سوریه کمک کند.

در این بیانیه همچنین بر اتحاد مناطق سوریه تاکید شد و مدیریت خودگردان آمادگی خود را برای مذاکره با دولت دمشق و آغاز گفتگو با آنها با مشارکت سایر طرف‌های سوری به منظور رایزنی و بحث در مورد ابتکارات و یافتن راه‌حلی برای بحران سوریه اعلام کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: «ثروت و منابع اقتصادی کشور از جمله نفت، گاز و محصولات کشاورزی باید عادلانه در تمام مناطق سوریه توزیع شود زیرا این منابع متعلق به همه مردم سوریه است و تقسیم این منابع نیازمند توافق با دولت دمشق از طریق گفتکو و مذاکره صلح‌آمیز است.»

در این بیانیه همچنین تاکید شد که مدیریت خودگردان به مبارزه با تروریسم و ​​مبارزه با داعش و دیگر سازمان هایی که امنیت سوریه و جهان را تهدید می‌کنند ادامه خواهد داد.

مدیریت خودگردان در این بیانیه از سازمان ملل متحد و تمامی نیروهای بین‌المللی فعال در مسئله سوریه خواست تا نقش مثبت و فعالی داشته باشند و در راه‌حل مشترک با دولت سوریه، مدیریت خودگردان و نیروهای ملی دموکراتیک مشارکت کنند تا راه‌حلی دموکراتیک و صلح آمیز در سوریه ایجاد شود.

در پایان این بیانیه مدیریت خودگردان اعلام کرد که بر این باور است که راه‌حل روشن و مناسبی وجود دارد و آنها آن را به همه طرف‌ها پیشنهاد می‌کنند تا مبنای گفتگو و توافق در آینده قرار گیرد و همچنین از همه طرف‌ها خواست تا در گفتگو در این برهه تا پایان بحران سوریه شرکت کنند.

کد خبر 2754693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha