آمریکا باید ترکیه را از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش اخراج کند

سرویس سوریه - «مایکل روبین» تحلیلگر سیاسی آمریکایی و مقام سابق پنتاگون اظهار داشت که دولت آمریکا باید ترکیه را پس از اینکه «مظلوم عبدی» فرمانده کل SDF را هدف حمله هوایی قرار داد، از ائتلاف بین‌المللی مبارزه علیه داعش اخراج کند

به گزارش کردپرس، «مایکل روبین» تحلیلگر سیاسی آمریکایی و مقام سابق وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه اظهار داشت که دولت آمریکا باید ترکیه را پس از اینکه «مظلوم عبدی» فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) را هدف حمله هوایی قرار داد، از ائتلاف بین‌المللی مبارزه علیه داعش اخراج کند.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، «مایکل روبین» با انتشار بیانیه‌ای ویژه اظهار داشت که این حمله هوایی حاوی چند پیام از طرف «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه بود که اولین آنها تحت‌تعقیب بودن «مظلوم کوبانی» توسط ترکیه است.

مایکل روبین اظهار داشت که اردوغان می‌خواهد به واشنگتن نشان دهد که چقدر در مشروعیت‌ ندادن به گروه‌های کردی که حاضر نیستند تحت حاکمیت ترکیه باشند، جدی است.

روبین افزود که اردوغان در آستانه انتخابات آتی ترکیه در حال ایجاد یک بحران است تا توجه شهروندان ترکیه را از سابقه ضعیف خود در مدیریت اقتصادی منحرف کند.

وی تصریح کرد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا باید تمامی مبادلات اطلاعاتی با ترکیه را متوقف کند و ترکیه را از ائتلاف بین‌المللی علیه داعش اخراج کند و باید پهپادها و قابلیت‌های ویژه ضد هوایی به کردهای سوریه ارائه کند.

لازم به ذکر است، یک پهپاد ترکیه روز جمعه، «مظلوم کوبانی» فرمانده کل SDF را که افسران آمریکایی او را در فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق همراهی می‌کردند هدف حمله قرار داد.

کد خبر 2754493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha