اگر AKP در انتخابات شکست نخورد وضعیت شمال و شرق سوریه خطرناکتر می‌شود

سرویس سوریه - «مزگین حسن» مدیر مرکز تحقیقات و دفاع از حقوق زنان سوریه با اشاره به تأثیرات نتایج انتخابات ترکیه بر مناطق شمال و شرق سوریه اعلام کرد که اگر AKP در انتخابات شکست نخورد وضعیت این مناطق خطرناکتر می‌شود.

به گزارش کردپرس، «مزگین حسن» مدیر مرکز تحقیقات و دفاع از حقوق زنان سوریه در خصوص تأثیرات نتایج انتخابات ترکیه که در تاریخ ۱۴ مه برگزار می‌شود، اعلام کرد که اگر حزب عدالت و توسعه (AKP) در انتخابات شکست نخورد وضعیت مناطق شمال و شرق سوریه خطرناکتر می‌شود.

به نوشته آژانس خبری ژینها، «مزگین حسن» مدیر مرکز تحقیقات و دفاع از حقوق زنان در سوریه، اثرات انتخابات ترکیه که قرار است در تاریخ ۱۴ مه برگزار شود را ارزیابی کرد.

مزگین حسن دلایل برگزار کردن انتخابات زودتر از موعد توسط دولت ترکیه و پیش انداختن آن را به تاریخ ۱۴ مه ارزیابی کرد و گفت: «چندی پیش رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با انتشار بیانیه‌ای مسئله انتخابات ترکیه را در دستور کار قرار داد و تصمیم به اجرای آن گرفت. با این حال، وضعیت اقتصادی ترکیه و سیاست خارجی ترکیه ارتباط عظیمی با هم دارند. اردوغان آگاه است که به دلیل وضعیت اقتصادی نامناسب ترکیه حتی در صورت تاخیر در انتخابات، توافقاتی علیه او انجام خواهد شد بنابراین می‌خواهد هر چه زودتر انتخابات را برگزار کند و بار دیگر از قدرت خود منتفع شود.»

مزگین حسن در خصوص تاثیرات انتخابات ترکیه بر شمال و شرق سوریه اظهار داشت که اگر اردوغان در انتخابات پیروز شود، وضعیتی نامناسب در شمال و شرق سوریه ایجاد خواهد شد. به عبارت دیگر آنچه مشخص است این است که شمال و شرق سوریه بار دیگر در میانه جنگ و درگیری در برابر حملات و درگیری‌های دولت ترکیه و مخالفان سوری وابسته به آنها قرار خواهد گرفت. به نظر ما ممکن است به برنامه‌های اشغالگرانه خود ادامه دهند و این وضعیت رنج، آوارگی و مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت و در عین حال وضعیت بدی را برای ترکیه نیز به همراه خواهد داشت. روی کار آمدن اردوغان بار دیگر جامعه ترکیه را تهدید خواهد کرد. از سوی دیگر ممکن است اردوغان بار دیگر نقشه‌های خود را با همراهی دولت سوریه علیه مردم شمال و شرق سوریه و دستاوردهای آنان تکمیل کند.»

کد خبر 2754476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha