اعضای HDP نتوانستند در پرونده انحلال حزب از خود دفاع کنند

سرویس ترکیه - دادگاه قانون اساسی ترکیه عدم شرکت اعضای HDP در جلسه دادگاه انحلال حزب را به منزله عدم موفقیت این حزب در دفاع از خود ارزیابی کرد.

به گزارش کردپرس، اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در جلسه امروز دادگاه قانون اساسی برای بررسی پرونده انحلال حزب شرکت نکردند. دادگاه قانون اساسی ترکیه این کار را به مثابه عدم توانایی مقامات HDP برای دفاع شفاهی از خود دانست و پرونده را برای تهیه گزارش به گزارشگر دادگاه قانون اساسی ارسال کرد.

مقامات HDP پیشتر در 6 آوریل با ارائه درخواستی به دیوان عالی کشور خواستار به تعویق افتادن روند دادگاه به دلیل قرار داشتن در برهه انتخابات شده بودند. دیوان عالی درخواست HDP را نپذیرفت.

اعضای HDP باید در ساعت 10 صبح امروز (سه شنبه 11 آوریل) دفاع شفاهی خود را در دادگاه قانون اساسی ارائه می کردند، با این حال آنها از رفتن به دادگاه سر باز زدند. دادگاه قانون اساسی تصمیم اعضای HDP برای عدم شرکت در دادگاه را به مثابه عدم موفقیت آنها در دفاع از خود ثبت کرد. دادگاه قانون اساسی تصمیم گرفت پرونده را به منظور تهیه گزارش از ماهیت پرونده به گزارشگر دادگاه قانون اساسی تحویل دهد.

پس از تهیه گزارش زهدی اصلان رئیس دادگاه قانون اساسی تاریخ نشست بعدی را اعلام می کند. پس از آن اعضای هیأت دادگاه قانون اساسی متشکل از 15 نفر درباره پرونده انحلال HDP تصمیم گیری خواهند کرد.

کد خبر 2754475

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha