توافق اخیر  بغداد- اربیل درخصوص صادرات نفت  اقلیم ، آغاز توافقنامه های جدیدی خواهد بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان – محمود عثمان  سیاستمدار مستقل کُردعراقی  ، گفت:  توافق اخیر بین دولت های  فدرال و اقلیم کردستان درخصوص صادرات نفت  اقلیم کردستان آغازگر امضاء  توافقنامه های  جدیدی خواهد بود که  راه را برای  یافتن راه حل های همه جانبه برای مشکلات  بین طرفین  هموار خواهد کرد.

به گزارش کردپرس ، محمود عثمان در گفتگو با خبرگزاری ملی عراق (نینا) با بیان اینکه توافق بغداد- اربیل به تصویب قانون نفت و گاز در پایان سال جاری میلادی  منجر خواهد شد ، افزود: این توافق دستاوردی برای دو طرف و برای عراق و عراقی هااست و به کاهش نفوذ ترکیه در اقلیم کردستان  کمک خواهد کرد.
محمود عثمان با بیان اینکه مشکلات دولت های  فدرال و اقلیم باید در بغداد حل شود و راه حل این مشکلات  صرفاً باید  راه حلی عراقی باشد و نباید به سمت راه حل های  بیگانگان که مصلحت عراق را نمی خواهند، رفت ، افزود:توافقنامه  بغداد – اربیل به  مجلس نمایندگان ارائه و تصویب خواهد شد و  به صورت شفاف با همکاری دولت های مرکزی و اقلیم کردستان ، اجرا خواهد شد.
وی تاکید کرد که محمد شیاع السودانی ، نخست وزیرعراق نقش  برجسته ای  را در حصول توافق درزمینه  صادرات نفت اقلیم کردستان ایفاء کرده است ، زیرا  او واقعاً می خواهد  مشکلات بغداد- اربیل  و دیگر اقوام و اقلیت ها و احزاب را  در کشور حل کند.

کد خبر 2754447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha