قباد طالبانی در بغداد برای رفع محاصره سلیمانیه تلاش می‌کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان _یک منبع اختصاصی به شارپرس اعلام کرد قباد طالبانی معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان به بغداد رفته و با چند مسئول دولتی و حزبی دیدار کرده است که گفته می‌شود برای حذف فشارها (محاصره)بر سلیمانیه تلاش میکند.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: در اولین اقدام از این سفر قباد طالبانی با نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون که حزب اصلی در تشکیل دولت عراق است ، دیدار کرد.
به گفته این منبع در این دیدار درباره موضوع بودجه و مشکل نفت و گاز و گذرگاههای مرزی و پروازهای فرودگاه سلیمانیه بحث و گفتگو شده است.
به گزارش این منبع نوری المالکی حمایت خود را از اتحادیه میهنی اعلام کرده و گفت: اتحادیه میهنی متعلق به مام جلال  است که دوست دیرینه‌    حاکم بود، ما برای هرنوع همکاری در راستای منافع اتحادیه میهنی و شهر سلیمانیه و حذف فشارهای(محاصره) سیاسی و اقتصادی و دیپلماسی که بر سلیمانیه اعمال شده‌است و عادی سازی روابط میان جناحهای سیاسی سهیم درتشکیل دولت اقلیم کردستان، اعلام آمادگی می‌کنیم .
این منبع اعلام کرد که نوری المالکی حمله ارتش ترکیه به فرودگاه سلیمانیه را به شدت محکوم کرد و آن را یک حمله خصمانه توصیف کرد و متعقد است که باید هرچه زودتر جلوی این حملات گرفته شود و ائتلاف دولت قانون در چارچوب دولت عراق هرانچه که در توان داشته باشد برای حمایت از شهر سلیمانیه و رفع این حملات  انجام می دهد.

کد خبر 2754440

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha