نباید به عده ای اجازه داده شود که عامل بیگانه شوند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ بافل جلال طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان در دیداری با یک هیأت عالیرتبه عراقی اعلام کرد:  سرنوشت ما به اتحاد و آشتی بسته شده است نباید به افراد اجازه داده شود که عامل بیگانه شوند و آسایش مردم را به خطر بیاندازند، هرگز انتطار نداشتیم که نهادهای امنیتی مجری برنامه‌های بیگانه شوند.

به گزارش کردپرس به نقل از خندان: به گزارش گزارشگر دفتر اطلاع‌رسانی اتحادیه میهنی کردستان بافل جلال طالبانی از هیأت عالیرتبه عراق به ریاست قاسم اعرجی مشاور امنیت ملی عراق و حمید الشتری رئیس نهاد امنیت ملی و عبدالوهاب الساعدی رئیس نهاد مبارزه با ترور و فریق قیس المحمداوی جانشین فرمانده عملیات مشترک عراق استقبال کرد  .
در این دیدار تعدادی از اعضای دفتر سیاسی و تعدادی از مسئولان و فرماندهان یکیتی حضور داشتند و آخرین پیشرفت‌های امنیتی و حمله به فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند و بر حفظ تمامیت ارضی کشور و فراهم نمودن تلاشها برای حفظ ثبات و تکرار نشدن حوادث مشابه تاکید کردند.
بافل جلال طالبانی ضمن تقدیر از محمد شیاع سودانی از هیأت مهمان و احزاب و سران عراقی و کردستانی که در مقابل این رویداد وحشتناک واکنش نشان دادند سپاس و قدردانی کرد و خواستار اعلام نتایج کمیسیون تحقیق و افشای عوامل پشت صحنه این حادثه جهت اطلاع‌رسانی شد.
در ادامه‌ی این دیدار بافل طالبانی درباره مسئولیتهای مشترک و وظایف ملی برای حفاظت از کشور اعلام کرد: سرنوشت ما به اتحاد و آشتی وابسته است. نباید به افرادی اجازه داده شود که عامل بیگانه شوند و آسایش قومی را به خطر بیندازند.
وی در بخش دیگری از توضیحاتش گفت:« حادثه فرودگاه سلیمانیه قابل قبول نیست ،اتحادیه میهنی کردستان تاوان مواضع ملی و میهنی خود را می‌دهد انتطار یکصدایی کردها و احزاب سیاسی برای تامین منافع عالی را داشتیم و انتظار نداشتیم نهادهای امنیتی داخلی مجری برنامه‌های بیگانه شوند. »
در مقابل قاسم اعرجی ضمن اشاره به آرامش حکمفرما بر سلیمانیه اعلام کرد: ما به سلیمانیه شهر قلب بزرگ ورئوف مام جلال آمده ایم، خوشحالیم که شرایط آرام است و این حادثه تاثیری بر زندگی مردم نداشته است.
وی گفت:« سیاست میهنی و ثابت اتحادیه میهنی کردستان مایه افتخار ماست چون این حزب در ابتدای شروع مشکلات عراق و تشکیل دولت عراق مواضع مثبتی داشته و نقش مهمی در آرام کردن شرایط ایفا کرده است.»
قاسم اعرجی اعلام کرد: این حادثه تحمیل شده را به شدت محکوم می‌کنیم و با همه‌ی امکان در مقابل جنایت علیه خاک و ملتمان ایستادگی می‌کنیم.

کد خبر 2754399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha