١٦٣ هزار نفر از جاذبه های گردشگری مهاباد بازدید کردند

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: تاکنون ١٦٣هزار و ٣٠٠ نفر- سفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کرده اند که شامل بازارچه‌های تجاری، بازارچه‌های صنایع‌دستی، تالاب ها به ویژه تالاب کانی برازان، غار سهولان، موزه ها و سایر آثار و ابنیه تاریخی در مهاباد بوده است.

ناصر صدفی در گفتگو با خبرنگار کردپرس گفت: طبق آمار اقامت گردشگران شهرستان مهاباد که از ۱۰ اسفند سال گذشته تا ۷ فروردین سال جاری جمع آوری شده، تاکنون ٩ هزار و ٦٢ نفر شب-اقامت، در مراکز اقامتی هتل ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، واحدهای بوم گردی و... اقامت داشته اند.

او ادامه داد: این میزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته تا هفته اول تعطیلات عید ۳۵ درصد رشد داشته و انتظار می رود این میزان تا هفته دوم تعطیلات عید بیشتر هم شود.

 صدفی با اشاره به فعالیت ٤ واحد بوم گردی در مهاباد، افزود: امسال واحد های بوم گردی با استقبال گسترده‌ای روبرو شده اند و مسافران زیادی خواهان اقامت در واحدهای بوم گردی شهرستان مهاباد شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد در خصوص آمار بازدید گردشگران از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی شهرستان مهاباد نیز گفت: تاکنون ١٦٣هزار و ٣٠٠ نفر- سفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کرده اند که شامل بازارچه‌های تجاری، بازارچه‌های صنایع‌دستی، تالاب ها به ویژه تالاب کانی برازان، غار سهولان، موزه ها و سایر آثار و ابنیه تاریخی در شهرستان مهاباد بوده است.

او اظهار کرد: در مهاباد ۶ هتل، ٣ مهمانپذیر، یک هتل‌آپارتمان، ٤ واحد بوم‌گردی و ۲۷ سوئیت آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند، همچنین ۱۳ مدرسه با ۱۰۴ اتاق و  ظرفیت اسکان ۴۱۶ نفر و خانه‌های معلم با ۲۴ اتاق و ۱۲۳ تخت توسط اداره آموزش و پرورش مهاباد در نظر گرفته شده است.

صدفی اضافه کرد: در ورودی شهر مهاباد «ڕه‌شمال» یا همان سیاه چادر راه‌اندازی و در این محل صنایع دستی جهت نمایش و فروش عرضه شده که با استقبال خوبی مواجه شده است. در این محل همچنین با اجرای برخی مراسم به معرفی فرهنگ و آداب نوروزی منطقه هم پرداخته شده است.

او با اشاره به بازدیدهای مستمر و تلفیقی ادارات ذیربط هم گفت: تاکنون ۵۵ در مورد بازدید نظارتی به صورت تلفیقی تلفیقی انجام گرفته است و خوشبختانه تا کنون همه دستگاه ها با هدف جلب رضایت گردشگردان آماده خدمات رسانی بوده اند.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مهاباد با اشاره به استقرار اتوبوس گردشگری در ایام تعطیلات عید نوروز بیان کرد: اتوبوس گردشگری مهاباد روزانه ساعت ۱۰ صبح در میدان جمهوری اسلامی(فلکه شهرداری) قرار می گیرد و علاوه بر مسافران و گردشگران، همشهریان نیز می توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند و گردشی یک روزه از جاذبه‌های تاریخی داخل شهر داشته باشند.

 صدفی گفت: این اتوبوس از یکم تا ۱۲ فروردین آماده خدمت به همشهریان و گردشگران محترم است/.

مهاباد، با ۹۴ اثر تاریخی ثبت شده ملی و وجود جاذبه های تاریخی متعدد، که گواه از حکومت دوره های مختلف در این منطقه است، به عنوان یکی از جاذبه های اصلی و نگین گردشگری در آذربایجان غربی شناخته می شود.

کد خبر 2753891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha