تلاش پکن برای توسعه زبان چینی در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- رسانه های چین گزارش دادند دولت این کشور با ایجاد مراکز یادگیری زبان چینی در اقلیم کردستان عراق به دنبال توسعه فعالیت های فرهنگی و تعامل بیشتر با جامعه کردهای عراق است.

به گزارش کردپرس دو نشریه چاینا دیلی و چاینا دات اورگ چین، از تلاش دولت چین برای ایجاد تعامل بیشتر فرهنگی میان این کشور و اقلیم کردستان عراق، از طریق ایجاد مراکز آموزش زبان چینی در دانشگاه های اقلیم کردستان عراق خبر دادند.

بر اساس این گزارش ها، در حال حاضر، دانشکده زبان چینی در دانشگاه صلاح الدین اربیل ایجاد شده و اخیرا جشن 《روز چین》 در این دانشکده برای توسعه مبادلات فرهنگی برگزار شده است.

نی روچی، سرکنسول چین در اربیل که در این مراسم شرکت کرده گفته است امیدوار است که زبان آموزان کرد که می خواهند زبان چینی را یاد بگیرند در آینده سفیران فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و فرهنگی چین باشند.

بارزان جعفر علی، رئیس دانشکده آموزش زبان چینی در این دانشگاه نیز از توسعه و گسترش مراکز یادگیری زبان چینی در اقلیم کردستان عراق در آینده خبر داده است.

برخی رسانه‌های شرق آسیا ماه گذشته با انتشار گزارش هایی درباره ایجاد مراکز آموزش زبان چینی در اقلیم کردستان عراق، هدف از آن را نفوذ بیشتر فرهنگی و اقتصادی چین در این منطقه توصیف کردند.

بر اساس این گزارش ها کردهایی که زبان چینی یاد گرفته‌اند، فرصت اشتغال در شرکت های چینی در اقلیم کردستان را پیدا می کند.

کد خبر 27527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha