آمریکا از پروژه سیاسی کُردها حمایت می‌کند

عضو دفتر نمایندگی اداره خودگردان کُردستان سوریه در اقلیم کُردستان عراق، گفت:برای ما مسئله نظامی و مسئله سیاسی یک پرونده است و می‌خواهیم از طریق دیپلماسی و از راه سیاسی اداره خودگردان به رسمیت شناخته شود.

فتح‌الله حسینی، عضو دفتر نمایندگی اداره خودگردان کُردستان سوریه در اقلیم کُردستان عراق در پاسخ به این سوال کُردپرس که آمریکا تنها به همکاری نظامی با کُردهای سوریه تاکید می‌کند و نامی از همکاری سیاسی به میان نمی‌آورد، گفت: آمریکا همواره به روشنی اعلام کرده که از نیروهای دموکراتیک سوریه پشتیبانی می‌کند و ادامه‌می‌یابد تا منطقه به یک راه‌حل سیاسی برسد.

وی ادامه داد:آمدن آمریکا به سوریه از طریق کُردها بود چون که روسیه پشتیبان دولت سوریه و ترکیه با ائتلاف عربی همکاری می‌کرد و در واقع آمریکا نیز با پروژه کُردها در سوریه است.

وی افزود:پروژه سیاسی کُردها در سوریه از سوی آمریکا رد نشده است و پس از حمله داعش به زندان حسکه رسانه‌های آمریکایی اخبار مناسبی از وجود و ضرورت این پروژه سیاسی در سوریه منتشر کردند.

این‌ سیاستمدار کُرد تصریح کرد:پس از اتفاقات حسکه و اظهارات بایدن، وزارت خارجه آمریکا و وزارت دفاع آمریکا جهان می‌داند که دیگر نمی‌توانند کُردها را نادیده بگیرند و کُردها نیروهای قوی و قابل اعتمادی در منطقه هستند.

وی خاطرنشان کرد:برای ما پروژه سیاسی و نظامی یک‌ پکیج است و نه تنها آمریکا بلکه در حال دیپلماسی گسترده‌ای برای قبول این‌ سیستم توسط دیگر کشورهای جهان هستیم و در آینده نیز آمریکا از پروژه سیاسی کُردها حمایت می‌کند.

کد خبر 27524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha