عضو ائتلاف فتح اعلام کرد: فشار کردها برای افزایش سهم اقلیم کردستان از بودجه

سرویس عراق و اقلیم کردستان - محمود حیانی عضو ائتلاف فتح اظهار داشت احزاب کرد دولت مرکزی را برای افزایش سهم اقلیم کردستان از بودجه یا افزایش میزان صادرات نفت به روش های سیاسی تحت فشار قرار داده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از المعلومه، حیانی افزود: مشکل اصلی در دولت و مجلس است که بودجه را تصویب و روش هزینه کرد بودجه را تعیین می کنند و آنها قوانین یا اقدامات قاطعی علیه شرکت های اقلیم کردستان مشخص نکرده اند. به ویژه اینکه این شرکت ها روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت صادر می کنند و کلیه درآمدهای ناشی از صادرات نفت مذکور در اختیار ریاست اقلیم کردستان قرار می گیرد.

این عضو ائتلاف فتح تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت اقلیم کردستان تابع دولت مرکزی است، بغداد موظف است بر بخش نفت را در سراسر عراق حتی در اقلیم کردستان کنترل داشته باشد و به شرکت های نفتی اقلیم کردستان اجازه فعالیت ندهد. در حقیقت اشکال از دولت مرکزی است که به دلیل فقدان نظارت بر این شرکت ها، به آنها اجازه سوء استفاده از این بودجه را می دهد.

محمود حیانی تصریح کرد: احزاب کرد تلاش می کنند به روش های سیاسی یا از طریق توافقات در روند سیاسی کشور دولت مرکزی را برای افزایش سهم اقلیم کردستان از بودجه یا افزایش مقادیر بیشتری از نفت تحت فشار قرار دهند.

کد خبر 27492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha