سرانه تخت‌های اورژانس در کردستان از میانگین کشوری بالاتر است

سرویس کردستان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان، 3.26 تخت اورژانس در اختیار داریم که نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

به گزارش کرد پرس، صدیق جدیدالاسلامی با اشاره به شاخص‌های عملکرد بیمارستان‌های دانشگاهی در بخش درمان، میانگین تخت فعال با احتساب تخت اورژانس در استان را ۲ هزار و ۵۷۲ تخت عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۷ هزار و ۸۷ بیمار در استان بستری و درمان شده‌اند

وی با اشاره به اینکه سرانه تخت فعال به جمعیت در استان 1.8 تخت است و این شاخص در سطح کشور 1.79 تخت است، افزود: درصد تخت ویژه به تخت کل در همه بیمارستان‌های استان 7.5 تخت و در کشور 10.3 است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان، 13.4 تخت ویژه در اختیار داریم که این آمار در کشور 18.6 تخت است.

جدیدالاسلامی با بیان اینکه سرانه تخت‌های اورژانس در استان نسبت به میانگین کشوری بیشتر است، ادامه داد: در کردستان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت 26.3 تخت اورژانس در اختیار داریم که این رقم در کشور 23.2 است.

وی در ادامه با بیان اینکه بطور میانگین به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت 8.9 دستگاه سی‌تی اسکن مجهز در کشور وجود دارد، یادآور شد: این آمار در کردستان 8.3 دستگاه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت در استان، 2.4 دستگاه ام ار آی،0.6 دستگاه آنژیوگرافی و 7.1 دستگاه ماموگرافی فعال و در حال ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است.

جدیدالاسلامی در ادامه گفت: شاخص مرگ و میر بیمارستانی در استان به ازای هر یک هزار نفر جمعیت 1.8 و در کشور 2.5 نفر است.

وی تعداد تخت‌های بیمارستانی ویژه در استان را ۳۱۴ تخت عنوان کرد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۵۱ تخت آی‌سی‌یو، ۹۳ تخت سی‌ سی یو، ۵۸ تخت NICU و ۱۲ تخت PICU فعال است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به فعالیت ۱۶ بیمارستان دولتی در استان، افزود: اکنون ۵۷۱ پزشک متخصص، فوق تخصص و فلوشیپ در سطح استان به بیماران خدمت ارائه می‌دهند.

کد خبر 27281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha