استقبال عضو ارشد اتحادیه میهنی از طرح تبادل پست ها با حزب دمکرات

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان از طرح حزب دمکرات برای تبادل پست های حاکمیتی استقبال و تأکید کرد راه برای گفتگو برای حل اختلافات حل نشده با حزب دمکرات باز است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "برهان شیخ رئوف" در این باره گفت: اتحادیه میهنی از طرح حزب دمکرات برای تبادل تبادل پست ها استقبال می کند و مانعی بر سر این توافق نیست. بلکه خود را بخشی از راه حل به ویژه در زمینه بحران نامزدی هوشیار زیباری از طرف حزب دمکرات برای ریاست جمهوری عراق می داند.

برهان شیخ رئوف تأکید کرد: از جمله عوامل بزرگی که منجر به ایجاد بحران شده است عدم پایبندی به قانون اساسی عراق است و این امر مصیبت های سیاسی گسترده ای را به وجود آورده است که جز از طریق بازگشت به قانون اساسی و اجرای آن، نمی توان آن را جبران کرد.

یادآور می شود منابع سیاسی عراقی اعلام کردند بافل طالبانی در دیدار اخیر با مسعود بارزانی واگذاری پست ریاست جمهوری به حزب دمکرات را به انتخاب یک عضو ارشد اتحادیه میهنی به ریاست اقلیم کردستان و همچنین نامزدی نچیروان بارزانی یا یک نامزد مورد توافق طرفین از استان سلیمانیه برای ریاست جمهوری به جای هوشیار زیباری مشروط کرده بود.

کد خبر 27250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha