کردهای سوریه، ترکیه را به ایجاد منطقه امن برای رهبران داعش متهم می کنند

سرویس جهان- یک مقام کرد سوریه می گوید منطقه تحت کنترل ترکیه در سوریه به پناهگاه امن رهبران داعش تبدیل شده است.

به گزارش کردپرس چند روز پس از حمله داعش به زندان تحت کنترل کردهای سوریه، آمریکا به عنوان متحد اصلی نیروهای کرد سوریه، از انجام موفقیت آمیز عملیات ترور ابو ابراهیم القریشی، دومین رهبر داعش، در شمال غرب سوریه خبر داد. این منطقه تحت کنترل نیروهای شورشی وابسته به ترکیه است.

فرهاد شامی، رئیس دفتر رسانه و اطلاعات نیروهای دموکراتیک سوریه، ترکیه را به ایجاد منطقه امن برای رهبران داعش در منطقه تحت کنترل شورشیان متهم کرد. آقای شامی به تلویزیون سی بی اس آمریکا گفت: بسیاری از رهبران داعش و القاعده هنوز زنده هستند و توسط ترکیه در مناطق اشغال شده شمال شرق و شمال غرب سوریه محافظت می‌شوند. او در توضیح ادعای خود افزود: خانه ابو ابراهیم القریشی، دومین رهبر داعش که توسط آمریکا ترور شد، میان سه پایگاه نظامی ترکیه در شمال غرب سوریه قرار گرفته بود؛ آیا در مورد این که ترکیه این منطقه را به محل امنی برای رهبران داعش تبدیل کرده است شکی باقی می ماند؟

فرهاد شامی درباره تاثیر کشته شدن القریشی گفت: ترور او اقدام خوبی بود اما اگر این گروه های ترور همچنان از منطقه امن تحت کنترل ترکیه بهره ببرند بسیار مشکل بتوان به ایجاد ثبات در سوریه اقدام کرد.

این مقام وابسته به نیروهای کرد-عرب سوریه، درباره نقش نیروهای دموکراتیک سوریه در عملیات آمریکا علیه رهبر داعش گفت: عملیات ترور القریشی از یکی از پایگاههای نیروهای دموکراتیک سوریه آغاز شد.

الکساندر مک کیور، تحلیلگر مستقل نیز با اشاره به اینکه محل سکونت القریشی تنها چند مایل از پایگاههای ترکیه در سوریه فاصله داشته و دو تن از رهبران گروه های تروریستی در سال های اخیر، در نزدیکی مرز ترکیه کشته شده‌اند، گفت: کاملا واضح است که مبارزه با داعش اولویت ترکیه نیست.

وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر درباره متهم شدن ترکیه به ایجاد منطقه امن برای رهبران داعش از سوی این مقام نیروهای دموکراتیک سوریه خودداری کرده است. وزارت دفاع ترکیه نیز از پاسخ دادن درباره این اتهام خودداری کرده است. اما یکی از منابع دولت ترکیه به سی بی اس گفته است اتهامات نیروهای دموکراتیک سوریه علیه ترکیه در این خصوص کاملا بی مورد و بی پایه و اساس است.

کد خبر 27105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha